נפתח: המקטע הראשון של נתיב התחבורה הציבורית בשדרות בגין בי-ם

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נפתח: המקטע הראשון של נתיב התחבורה הציבורית בשדרות בגין בי-ם

    המקטע הינו ממחלף בנציון למחלף גולדה מאיר באורך של כ-2.5 ק"מ | ההשקעה הכספית במקטע הראשון כ-30 מיליון שקל

    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שלישי) נפתח לתנועה המקטע הראשון של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בשדרות בגין בירושלים. מדובר בנת"צ באורך של כ-2.5 ק"מ, ממחלף בנציון ועד למחלף גולדה מאיר במסלול הדרומי, שהוקם בשולי הכביש כתוספת לנתיבי הנסיעה הקיימים של כלי הרכב הפרטיים.

    העבודות במקטע הראשון שבוצעו על ידי חברת מוריה, נמשכו כ-9 חודשים והושלמו תוך הקדמת לוחות הזמנים בכ-3 חודשים מהמועד המתוכנן.

    בתוצרתו הסופית יכלול פרויקט נת"צ שדרות בגין, נת"צ בשני הכיוונים – ממחלף בנציון שבצפון העיר ועד למחלף הרוזמרין שבשכונת גילה בדרום (לא באופן רציף) ובכיוון הנגדי, מדרום לצפון, באורך כולל של כ-18 ק"מ.

    הנת"צ, המעניק עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית באחד מעורקי התנועה הראשיים של ירושלים, יאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית, תושבי העיר ולבאים בשעריה, כניסה נוחה וקלה יותר לירושלים מכיוון צפון ודרום ולהגעה מהירה ויעילה לחלקי העיר, תוך קיצור זמני הנסיעה וצמצום בפקקים.

    הפרויקט מהווה מרכיב נוסף במערך נתיבי התחבורה הציבורית החדשים המוקמים כיום בעיר, כדוגמת פרויקט נת"צ הכניסה לעיר, בציר ירמיהו – שפע חיים ובשדרות שז"ר.

    ההשקעה הכספית במקטע הראשון הינה כ-30 מיליון שקל והעבודות במקטע זה כללו, בין היתר, את הקמת נתיב התחבורה הציבורית, פיתוח תשתיות, סלילת אספלט, הקמת שלטי בקרה ומידע, הסדרת תאורה, מעקות בטיחות ועוד.

    במקביל לביצוע המקטע הראשון, הסתיים התכנון של המקטע הבא בנת"צ בגין – ממחלף גולדה מאיר ועד למחלף גבעת שאול/הכניסה לעיר ועם השלמתם של שני המקטעים הראשונים, אורכו של הנת"צ יעמוד על כ-4.2 ק"מ.

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר לאחר הפתיחה: "נתיבי תחבורה ציבורית הם שלב נוסף בקידום התחבורה הציבורית המודרנית בעיר. פרויקט נת"צ בגין הוא אחד החשובים בקידום מטרה זו ואני מברך על סיום המקטע הראשון. נמשיך לנצל את תקופת הסגר כדי לקדם עבודה על תשתיות העיר וגם לאחר משבר הקורונה נמשיך את תנופת הבנייה והפיתוח בירושלים".



    0 תגובות