המתמודדים והרעיונות שביקשו לשנות את העולם: אשר גרייבר בסקירה מרתקת

    ארי טננבוים No Comments on המתמודדים והרעיונות שביקשו לשנות את העולם: אשר גרייבר בסקירה מרתקת

    תוכנית המיזמים שלנו 'חושבים קדימה', בשיתוף בסדנו – הגיעה לסיומה | מתמודדים שהגיעו לאולפן וחשפו בפנינו את הרעיון המהפכני שעליו עבדו לילות כימים – על מנת למצוא פתרון לבעיה שאתם, המאזינים והצופים בבית, רק חלמתם וקיוויתם שיימצא עבורה הפתרון | מי המנצח בגמר הגדול? | כל הפרטים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תוכנית המיזמים שלנו 'חושבים קדימה', בשיתוף בסדנו – הגיעה לסיומה. מתמודדים שהגיעו לכאן וחשפו בפנינו את הרעיון המהפכני שעליו עבדו לילות כימים – על מנת למצוא פתרון לבעיה שאתם, המאזינים והצופים בבית, רק חלמתם וקיוויתם שיימצא עבורה הפתרון.

    לפני ההכרזה על הזוכה המאושר שיזכה לליווי והשקעה של חברת בסדנו – בואו ניזכר מה היה לנו בעונה הראשונה של חושבים קדימה.

    לצפיה בפרק הגמר של "חושבים קדימה" – הקליקו כאן

    השדרן אשר גרייבר מספר: זה התחיל לפני כחודש וחצי אז הוזמנתי שוב להתיישב על כסא המגיש, לצידו של אליעזר גרוס יושב ראש קבוצת בסדנו, כשהפעם זה היה עם חליפה מחויטת וחיוך למצלמות, לטובת השידור בוידיאו שנוסף לשידור מעל גלי האתר. אלינו הצטרפו אל כס השופטים (הקשוחים כמובן..) עודד אלישיב מנכל ביסיד ודוקטור אילן כהן יועץ בנושאים של קניין רוחני ורישום פטנטים. מהיציע השמאלי אל עדת הקשוחים הצטרפו אלינו, אבי בן טוב מנהל השיווק בחברת בסדנו ואריק יקוואל ניצב בדימוס שהקים את מינהל הטכנולוגיה במשטרת ישראל וכיום טכנולוג מצליח.

    מהעבר השני של השולחן התייצבו בזה אחר זה יזמים מכל הארץ ומכל שכבות הגיל כשלכולם מטרה אחת – לזכות בפרס הגדול. השקעה וליווי מקצועי של חברת בסדנו ולהקל על חיי כולנו בעזרת הפטנט שהמציאו.

    וכעת בואו וניזכר במתמודדים שלנו.
    הראשון מביניהם והמבוגר שבחבורה, ניסן מורגנשטרן שהגיע כל הדרך מירושלים. ממרום גילו הוא יועץ תזונה המטפל בכאלף אנשים בשנה! למרות עיסוקיו הרבים התפנה מורגנשטרן לנסות לפתור את בעיית המים שעליה הצביע – המינרלים – או כפי שהיטיב להסביר זאת, במים מותפלים אין מינרלים כלל ואנשים נאלצים לשתות מים המעושרים בסידן בלבד.

    המתמודד הבא שהגיע אלינו הוא מנשה אלטמן וכן… הוא בחר לגור באלפי מנשה – במקצועו מהנדס מחשבים מוכשר שהחליט לעזור עם בעיית המכר בתקופת הקורונה בעזרת אפליקציה. המיזם (כך הוא מסביר) יעזור לבעלי העסקים הקטנים שאינם יכולים לממן אתר אינטרנט כמו של החברות הגדולות, להציע את מרכולתם ללא בניית אתר.

    אחריו הגיע המתמודד אוריאל כהן, עם פתרון שיחסוך לכולנו את המריבות בערב שבת על המים החמים במקלחת. ולמה אני מתכוון? כשאתם מדליקים את הדוד אתם מסתמכים בעיקר על הגיון והרגל. כלומר, אינכם באמת יודעים מתי הדוד התמלא במספיק מים חמים לכולם ואחרי המקלחת של מי יש לחמם את המים פעם נוספת. כל הבעיה הזאת לדברי כהן מסתכמת בפתרון פשוט – מד מים חמים שיספק לנו מידע ברור כמה מים חמים נשארו בדוד המים.

    בטח לא פעם יצא לכם להזמין בגדים מאתרים שונים ומשונים וברגע המדידה לתהות האם שמנתם? דוד חיימוביץ מגיע אלינו מהעיר אלעד, אברך כולל שבין סדר לסדר לא בזבז זמן וחשב על פתרון יצירתי לבעיית הזמנת בגדים מאתרים – אפליקציה שתדמה את מבנה הגוף ותשמש לאתרי בגדים למדידה דמיונית של הבגד לפני קנייתו.

    האם השופטים התרשמו ובזה ירצו להשקיע?

    מכירים את זה שיש לכם עגלת קניות ביד אחת, בשניה אתם מחזיקים את התינוק והעיניים עוקבות אחרי הילד הגדול שרץ קדימה? כמה פעמים חשבתם שהלוואי ורק היה לכם רכב או משהו שיקל לפחות על סחיבת העגלה הכבדה? אז יוסף חיים הררי, מטפל בנוער בסיכון ואברך כולל, שגם הוא בחר שלא להצטלם, מציע לנו את "העגלה הממונעת". עגלה שתיסע במהירות של הליכה ותקל על האבא המיוזע.

    בואו וניזכר ביעקב בן שבת, אברך כולל בן 48 שנתקל לא פעם בגניבה של חלק יקר באופניים החשמליים – הסוללה… באולפן, הוא הדגים כיצד ניתן לגנוב את הסוללה בקלות, מה שעושה עבודה קלה לגנבים והרבה כאב ראש לבעלים. כמענה לבעיה הציג לנו את המסילה המוגנת. תפקידה של המסילה הוא לפתור את בעית הגנבות המרובות ולמזער את קלות הגניבה של הסוללה. רעיון לא רע..

    אצלי בבית עומד מתלה כביסה והאמת שלא כל כך נוח לתלות עליו בגדים, החל מזה שאין אפשרות להגיע עד הקצה השני שלו מבלי להתכופף ועד לגודל שלו ולמקום שהוא תופס. כאן מגיע שמוליק ביופציק, יועץ נדלן ממרכז הארץ ומציע את הרעיון הבא – מתלה עם אפשרות לתלות עליו את הכביסה במרחק קבוע וללא מאמץ וכיוון שגם אנחנו התקשנו להבין את ההפעלה של המוצר ואין דומה מראה עיניים למשמע אוזניים, נתנו לכם ולסגל השופטים לצפות בסרטון קצר שהמחיש את הנאמר.

    ובכן אומנם אנו נמצאים עוד לפני חג הפורים, אך מרדכי יעקב מירושלים כבר חשב קדימה והעלה את סוגיית ההסבה בליל הסדר. כולנו מכירים את הרגע שכל אחד מחפש את הכרית שלו, או מסובב את הכסא לשמאל על מנת לשתות את ארבעת הכוסות בהסבה כנהוג. כאן בא הפטנט החדשני – מוט הסבה המתכונן לפי רצון המשתמש.

    וכאן סוגיה לשותי המשקאות המוגזים למיניהם בשבת, מה עושים? האם פותחים את הפקק בערב שבת ומסתכנים בכך שהמשקה שישתו בשבת יהיה טעים מאוד, אך לא מוגז, או חותכים את הסרט בסכין ומסתכנים בתחבושת על היד במשך השבת.

    מרדכי לפייאר, אברך כולל מבני ברק, חושב שהוא מצא את הפתרון לסוגיה ולאחר ששיחד את השופטים ואותי במשקה מוגז, הציג את הפתרון – מספריים שחותכות את החיבור שבין הפקק לסרט בערב שבת ובכך מונעות פציעה ובנוסף שומרות על הגזוז שבמשקה.

    למתמודד הבא, אורי דוד, בחור ישיבה מירוחם (שכמובן שואל בשביל חבר) היה רעיון איך לפתור את בעיית הכלים של כולנו… איך שוטפים את הכלים העמוקים יותר, כמו כוסות, או לזוגות הצעירים שבינינו, את הבקבוק לתינוקות, בלי מאמץ ועם תוצאות מקסימליות? הפתרון לטענתו הוא סקוץ' ברזלית על מוט שעובד בעזרת בטריות ושוטף את הכתמים החזקים על הדופן הפנימית של הכלי העמוק ביעילות ובקלות. לצורך המחשת המוצר הוא הדגים בעזרת שרטוט.

    "הכל נשאר במשפחה".
    אצל המתמודד הבא שלנו יוסף כהן, באמת הכל נשאר במשפחה והוא מציג פיתוח של אחותו (תופרת במקצועה), "המלתחה הניידת".

    גם לכם יש מרפסת מקורה שהייתם רוצים שליטה על הגג שלה? בדיוק בשביל זה יוסף כהן הגיע. הוא מציע לנו פתרון פשוט – גג ממונע למרפסת. ובתשובה לשאלת השופטים "מה החידוש"? הסביר יוסף כי הגג מיוצר מחומרים חזקים ואוטמים

    הרעיון הבא מיועד להורים הצעירים שבינינו או לסבא וסבתא שרק "עוזרים"  עם הנכדים, וסליחה מראש בפני מי שאוכל עכשיו. הפתרון הוא לריח… כן כן מה ששמעתם. אמנם על טעם וריח אין להתווכח, אבל כשזה מגיע לטיטולים כולנו מסכימים שמדובר בריח לא נעים. בדיוק בשביל זה מיכאל אוזן, מורה במקצועו, המציא את הטיטול עם השקית האוטמת – טיטול בעל שקית מובנית שאוטמת ריחות. ומיועדת לאטום את הטיטול מיד בסיום ההחלפה.

    האם גם אתם רוצים לשמור על ההורים המבוגרים שלכם מניצול וסחיטת אלפי שקלים בעזרת הצעות שווא בטלפון? בפרט בתקופה זו מציע אסף לוין, עובד סוציאלי בנשמתו, את הפתרון הבא – אפליקציית "המשגיח". אפליקציה אשר תעזור לכם להשגיח מקרוב על השיחות הנכנסות להורים.

    בואו נדבר על ידיות של דלתות…
    האם אי פעם חשבתם, כמה אנשים נוגעים בידית של הדלת מידי יום במבנים ציבוריים?
    ומהי כמות החיידקים על הידית של הדלת?
    היום בתקופת הקורונה, רובנו נוהגים לפתוח את הדלת עם החליפה או כל אופציה אחרת, מה שמעביר את החיידקים לבגד. אבל אם נוגעים בו אחר כך, הם עוברים לידיים, כך שהגנה זו אינה מספקת. בדיוק בשביל זה יעקב שחר הגיע ולדבריו הפתרון הוא פשוט ואפילו מותאם לשימוש בשבת.

    וכל עוד עסקינן בחיטוי, נחמן פרונט, אברך בן 50 מאלעד, הציג לנו גם הוא פתרון צמצום חיידקים ברוח התקופה, והפעם לא רק לידית של הדלת, אלא לכל חלל החדר הסגור.
    פרונט הסביר לנו כיצד ניתן לייעל את מווסת הטמפרטורה בבית או בבית כנסת – המזגן, ולהוסיף לו חומר חיטוי שיתפזר על פני החדר ויטהר אותו מפני החיידקים שכולנו נושמים בתוך החלל הסגור.

    אז זהו, לאחר שסקרנו את כל המתמודדים, הגיע רגע האמת.
    הזוכה בפרס הגדול הינו ניסן מורגנשטרן שהסביר בפטנט שלו איך ליצור מים מינירלים. ברכותנו.

    כתיבת תוכן: עדן גרייבר

    עם הזוכה בתחרות



    0 תגובות