הסיעות החרדיות החרימו את הדיון על 'הקנסות'; עימות בין הליכוד לכחו"ל

    איתי גדסי No Comments on הסיעות החרדיות החרימו את הדיון על 'הקנסות'; עימות בין הליכוד לכחו"ל
    דרעי, גפני וליצמן צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סאגת חוק הקנסות. נציגי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה החרימו היום (חמישי) את הדיון בוועדת הכנסת על חוק הקנסות, וכך יעשו גם בדיון בוועדת החוקה. יו"ר הועדה ח"כ יעקב אשר הודיע כי לא ייטול חלק בדיונים לאור ניסיון הכתמת הציבור החרדי, במקומו ינהל את הוועדה ח"כ עמית הלוי מהליכוד.

    מוקדם יותר היום הודיעה ‏הרשימה המשותפת כי היא נגד כינוס המליאה לצורך אישור חוק הקנסות. החוק שצפוי לעלות יהיה בנוסח המקורי לאחר שוועדת הכנסת סעיפי החוק שגובשו בוועדת חוקה הינם בגדר נושא חדש, למרות עמדת היועמ"ש של הוועדה שקבע כי לא מדובר בנושא חדש.

    בכחול לבן תקפו את הליכוד לאחר שלטענתם יו"ר הכנסת יריב לוין מסרב לכנס את המליאה באופן מיידי ולהעביר את חוק הקנסות ובכך "מסכן חיי אדם". אם לא תהיה אכיפה, לא יהיה סגר. אמרו בכחול לבן.

    יו"ר יריב לוין תקף בתגובה את כחול לבן סביב החוק להעלאת הקנסות והגדיר אותה: "התנהלות שאני לא זוכר כדוגמתה. היא מקוממת כשהיא באה מצד מפלגה שהעומד בראשה כיהן כיו"ר הכנסת ומרבה לדבר על חשיבות הדמוקרטיה והמנהל התקין".

    יו"ר הכנסת הציע פתרון למשבר, לפיו הסגר יוארך ביום, שבו יעבור החוק במליאת הכנסת. הוא קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ ולח"כ איתן גינזבורג להתנצל על האמירה לפיה הוא מסרב לכנס את המליאה ולהעביר את החוק.

    בכחול לבן השיבו ליו"ר הכנסת ואמרו: "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני – לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

    בתוך כך, ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג קיבלה היום את טענת חברי הכנסת איתן גינזבורג, תהילה פרידמן ואלכס קושניר וקבעה כי סעיפי הצעת החוק שגובשו בדיוני ועדת חוקה בחוק הקנסות, הינם בגדר נושא חדש וע"כ נוסח סעיפי הצעת החוק שגובשו בדיוני ועדת חוקה, לא יכולים להיכלל בנוסח הסופי של הצעת החוק שתועלה להצבעה במליאת הכנסת.

    מנגד, היועמ"ש של ועדת חוקה עו"ד גור בליי אמר בדיון כי לדעתו, לא מדובר בנושא חדש וכי בסמכות הוועדה לקבוע את גובה הקנסות ולבצע התאמות על מנת ליצור קוהרנטיות בין סעיפי החוק.

    בנוסף, הוועדה אישרה פטור מחובת הנחה להצעת החוק, מתוך מטרה לסיים את הדיון בהצעת החוק בוועדת חוקה ולהעבירה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בהקדם.

    ח"כ עופר כסיף הסביר את סירוב המשותפת לכנס את המליאה לצורך הגדלת הקנסות: "במקום לסייע לאנשים לשרוד, החליטה הממשלה להמשיך ולשדוד. הגדלת קנסות אינה אמצעי נגד הקורונה אלא ספין פוליטי ממנו יפגעו המוחלשים ביותר, ובעיקר הציבור הערבי הסובל מאכיפה גזענית", עוד הוסיף, "אסור לנו להכריח אנשים לבחור בין בריאותם לבין פרנסת ילדיהם. נמשיך לתמוך בכל אמצעי נגד המגפה, לא נגד הציבור."



    0 תגובות