איפה חג ואיפה אילנות? גשום וקר \\ טייבי קמיסר בטור לט"ו בשבט

    ארי טננבוים No Comments on איפה חג ואיפה אילנות? גשום וקר \\ טייבי קמיסר בטור לט"ו בשבט

    מה ט"ו בשבט? אני לא רואה אף עץ פורח באופק. שמים אפורים במיוחד, גשם וקור. איפה חג ואיפה אילנות? אולי יש כאן טעות בעיתוי ולוח השנה מתבלבל בחודשיים-שלושה? | זוכרים את האביב הפורח? נראה מתאים יותר לדבר אז על ראש השנה לאילנות ופחות עכשיו באמצע החורף

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מה ט"ו בשבט? אני לא רואה אף עץ פורח באופק. שמים אפורים במיוחד, גשם וקור. איפה חג ואיפה אילנות? אולי יש כאן טעות בעיתוי ולוח השנה מתבלבל בחודשיים שלושה? זוכרים את האביב הפורח? נראה מתאים יותר לדבר אז על ראש השנה לאילנות ופחות עכשיו באמצע החורף.

    זוכרת את עצמי בתור ילדה תוהה בכל שנה בעניין הזה, אבל כאן בהולנד זה מורגש שבעתיים. החורף הוא חורף, והאביב, אוי, כמה קסום ופורח…

    אז לפני שנחליט שחלה כאן טעות בבחירת התאריך, נבדוק מעט במקורות: חכמינו בחרו בתאריך זה בשל העובדה שבארץ ישראל עונת הגשמים מתחילה בתקופת חג הסוכות, ובדרך כלל, עד ט"ו בשבט כבר יורדים רוב הגשמים השנתיים: "ועלה השרף באילנות ונמצאו הפירות חונטים מעתה". אכן, אין זו עונת הפריחה, זוהי רק הראשית, זו ההתחלה. האדמה ספגה את מרבית הגשמים, העץ קיבל את הדרוש לו והוא מוכן לקראת פריחה.

    דווקא כשהכל עוד קודר מסביב וניצנים כמעט ולא נראו בארץ, מגיע ט"ו בשבט ומזכיר לנו כי שם בפנים, במעמקי האדמה, הכל כבר מוכן לצמוח.

    ואם בכל שנה ט"ו בשבט נותן לנו תזכורת לאביב שמעבר לפינה, לפריחה שתיכף תגיע, לשמש שתחזור לחייך ולציפורים שישמחו שוב לצייץ, הרי שהשנה יש לכך משמעות כפולה ומכופלת. גם כשאפור מאוד ואולי כמעט שחור, הפריחה הצבעונית בדרך!

    ט"ו בשבט שמח!

    הכותבת הינה שליחת חב"ד באמסטרדם, הולנד.



    0 תגובות