ביהמ"ש הורה לשחרר את החשוד בהצבת השלט נגד המשטרה

    ישראל רובין No Comments on ביהמ"ש הורה לשחרר את החשוד בהצבת השלט נגד המשטרה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בירושלים הורה היום (חמישי) לשחרר למעצר בית תושב העיר צפת שנעצר הלילה, בחשד למעורבות בהצבת שלט המחאה שנתלה ביישוב בת עין לרגל ה-30 להרג הנער אהוביה סנדק ז"ל.

    השלט, אשר מדמה את השילוט שמציב צה"ל בכניסה לשטחי A ו-B ברחבי יו"ש, הונח במחאה על התנהלות השוטרים במרדף המשטרתי שהוביל למותו של אהוביה סנדק ז"ל.

    בשלט נכתב "אתם פוגעים בביטחון תושבי הישוב. רצחתם לנו ילד. בכניסתכם אתם מסתכנים. ראו הוזהרתם" וכן כי "כביש זה מוביל ליישוב בת עין אין כניסה למשטרה".

    החשוד נחקר בחשד לאיומים, היזק לרכוש והפרעה לשוטר. היום בדיון שנערך בעניינו בבימ"ש השלום בירושלים, הוגשה הצהרת תובע בדרישה להשאיר את החשוד במשך ארבעה ימים נוספים. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים.

    השופט סילברמן כתב בהחלטתו בין היתר כי יש להתחשב בהיבט חופש הביטוי. עו"ד מטעם ארגון חוננו ייצג את התושב.

    עו"ד עדי קידר מחוננו מסר על מעצרו של החשוד "מדובר במעצר שערורייתי. שוב מחאה נאכפת בצורה לא שוויונית. בבלפור אין אכיפה כלל, וכנגד המתנחלים אכיפה אלימה ודורסנית, סתימת פיות ומניעת חופש ביטוי".

    מארגון חוננו נמסר: "במסגרת המחאה העממית הנמשכת על רצח אהוביה ז"ל משטרת ישראל מחזירה אותנו לימים אפלים שחשבנו שהם כבר מאחורינו. בימי המחאה על הגירוש מגוש קטיף בהם המשטרה נאבקה בניגוד לכל נורמה הגיונית במפגינים נגד הגירוש. כאז – כך גם היום. מחאות לגיטימיות גוררות מעצרי שווא ואף כתבי אישום מופרכים וחסרי תקדים. אוי למפכ"ל ולשר ביטחון פנים שכך מתרחש בימיהם".

    עוד הוסיפו, "אנו מברכים על כך שלפחות רוב בתי המשפט יודעים לשים מחסומים בפני הדורסנות המשטרתית ופעם אחר פעם דוחים את דרישות המעצר המנופחות של המשטרה בשבועות האחרונים".



    0 תגובות