משעשע: חרדי או שוטר סמוי \\ משה מנס

    משה מנס No Comments on משעשע: חרדי או שוטר סמוי \\ משה מנס

    משה מנס נתקל בדו שיח מוזר בסופר שהתחיל בהשמצות ונגמר איכשהו במתנה לא יוקרתית | על חרדים וחרדות, מצוות והסתה פרועה שמחלחלת

    שוטרים. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא שיש לי בעיה עם אנשים שאורזים סיגריות דובק במפעל נטוש בפתח תקווה אבל המוכרת הזו אם רק הייתה עושה מבחני התאמה לתעסוקה של מכון כישורים, הייתה נשלחת להיות מועסקת כמנקה במפעל. נס שלהם שהם לא צריכים לסבול ממנה. עצוב לי על כל האנשים שלא עשו רע וצריכים לפגוש דווקא אותה בקופה, בימים של סגר מדומה זה.

    בסך הכל שאלתי אם מגיעה לי הנחה. היא ענתה שלא, כי אין לי מועדון.

    אמרתי לה שאני לא עושה מועדון בגלל שאני לא מקבל הנחה ואולי אם הייתה לי הנחה הייתי עושה מועדון. היא לא הבינה את הבדיחה ואמרה שאם זה היה בידיים שלה היא לא הייתה נותנת הנחה לאף חרדי. "אולי גם לא מוכרת בכלל, כי בגללכם כולנו בסגר".

    אמרתי לה שמזל שזה לא בידיים שלה. והיא ענתה שאני צריך להתבייש.
    כיאה וכיאות לאדם מבוגר וחכם וסבלן עניתי "תתביישי את"
    היא אמרה שזה לא אישי, אבל "איך אתה מסביר את התחלואה הזו של החרדים והרבנים שלכם שאומרים לכם לזלזל בהנחיות"
    אמרתי שאני כבר בן 34 וזה גיל שבו מתחילים להבין שאין תשובות להכל. אך היא שוב פעם אמרה שאני צריך להתבייש, שזו בושה ושכל המגזר צריך להתבייש. "היא מצפה מהציבור החרדי שדווקא יקפיד יותר על ונשמרתם לנפשותיכם".

    "אההההה" אמרתי "הבנתי מה הבעיה שלך. את מצפה לדברים. תפסיקי לצפות ולא תתאכזבי".
    היא התאכזבה גם מהתשובה הזו וחזרה שוב על הפסוק ההיסטורי, של ונשמרתם מאוד. עניתי לה שזה אכן פסוק מהתורה, אבל חוץ ממנו ומהפסוק של 'ואהבת לרעך כמוך' שמוזכרים באופן קבוע וקלישאתי, יש עוד פסוקים וכדאי שתלמד.

    היא לא רצתה ללמוד ולי כבר לא היה כוח להסביר לה את כל ההסברים המקסימים והנחמדים שאני רגיל לתת – כדובר והיחצן הרשמי של הציבור החרדי – אשר משלם לי אלפי שקלים בדולרים מזויפים שיוצרו על פי נוהל ומכרז. כך שלסיום אמרתי לה ש"אני לא מתכוון לא להתבייש ולא להסביר ושאני בכלל לא חרדי".

    היא לא הסכימה לקבל את זה שאני לא חרדי. "אתה עם כיפה וציצית, לבוש שחור לבן והכל, איך לא חרדי?!"
    "אני בכלל שוטר סמוי, עושה אכיפה במגזר החרדי".

    היא מאוד התרגשה מהשוטר הסמוי שקשה להאמין שהוא שוטר. וכמובן שהציעה לו הנחה ומברשת חינם. אני לא התנגדתי וצחקתי לעצמי שצריך לתקן את הסלוגן של החנות לתראו מה ששקר יכול לעשות.

    אשתי שאלה כמה הייתה ההנחה, עניתי ש"שבע עשרה שקל אבל קחי בחשבון גם מברשת חינם מיצור טורקי ועיצוב איטלקי שעולה חמש עשרה". אבל היא לא חשבה שזה שווה את השקר. לדבריה "משקר אף פעם לא מרוויחים" והיא צודקת. כי אולי אם הייתי אומר למוכרת – שבכלל אמורה לעבוד בדובק – את האמת, שאני בכלל לא שוטר, רק כותב תוכן עצוב ומשועמם שמחלטר בכתיבה וכותב עלוני צדקה ומדכאים שיגרמו לכם לבכות ולתרום בשביל לזכות בישועות ושאני מחפש עבודה כעיתונאי, כתחקירן, כמגיש, שהחלום שלי הוא להגיש סרטוני מידע, דקותיים או שלוש. תחקירים על פירמידות וגדרות. אולי הייתי יכול לכתוב את זה בפוסט עם תמונה שלי הפוכה ואז היו מציעים לי עבודה. שתפו, תייגו, הציעו.

    אבל לא עשיתי את זה ועכשיו אני עובד ב-לא עובד עובדים בשבילי, כותב פוסטים ושולח נדנודים לטאלנטים שעובדים שם בכאן ובטוחים שמדובר בחרדי שיכול לעבוד בדובק. שתהיו לי בריאים, אני תמיד יכול טמבור. אני בכלל שוטר סמוי. תשכחו מהנחה.



    0 תגובות