- רדיו קול חי - -

שיתוף פעולה ייחודי המסייע לחסן את מרותקי הבית להגיע למתחמי החיסונים

למעלה מ70% מבני ה-60 בישראל כבר התחסנו, אך רבים באוכלוסיה המבוגרת אינם יכולים להתחסן עקב השינוע הבעייתי של האמפולות של פייזר ומודרנה שדורשות זהירות רבה והימנעות מטלטולים מיותרים. בעקבות כך, חולים המרותקים לבתיהם ואינם יכולים להתנייד אל מתחמי החיסון בבתי החולים ובקופות החולים, אינם מחוסנים בשלב זה ונותרים חשופים לסכנת הדבקה בנגיף הקורונה.

בכדי לסייע לחולים מרותקים במחוז הצפון, יזם הרב יוסי אוקנין מנהל המגזר החרדי במחוז צפון של כללית שיתוף פעולה מיוחד עם ארגון 'איחוד הצלה' לשינוע החולים. במסגרת השת"פ, מתנדבים באמבולנסים של איחוד הצלה יעבירו את החולים המרותקים מהבית אל מרכזי החיסון ובחזרה. גם עיריית טבריה ורשויות נוספות במחוז צפון התגייסו לסייע לשת"פ לטובת חיסון אוכלוסיית המרותקים והעמידו את מוקד 106 העירוני לטובת המבצע.

"מבצע החיסונים הגדול מוציא את הרצון של כולם לעזור לטובת האוכלוסיות שזקוקות לנו יותר מכל", אומר הרב יוסי אוקנין מנהל המגזר החרדי במחוז צפון של כללית. לדבריו "מרותקי הבית הם אוכלוסיה בסיכון גבוה ועל כן יש צורך מיוחד לחסן אותם. בזכות ההתגייסות של איחוד הצלה והרשויות המקומיות נוכל להילחם בנגיף ולשמור על היקרים לנו ביותר".

עובדיה אהרון דובר איחוד הצלה מחוז צפון: "חובשי איחוד הצלה נמצאים בכוננות מלאה ונותנים מענה סביב השעון למקרים רפואיים ואירועי שגרה. בימים אלה אנו נותנים יד למלחמה בנגיף הקורונה, בכל המישורים. שיתוף הפעולה עם כללית והרשויות המקומיות יסייע לנו לאתר את החולים המרותקים ולחסן גם אותם במהירות האפשרית".