ח"כ גפני למנכ"ל משרד הבריאות: "מי אשם בזה שלא עשו כלום?"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ גפני למנכ"ל משרד הבריאות: "מי אשם בזה שלא עשו כלום?"
    משה גפני צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההודעה על הצלחת המו"מ בין האוצר לבתי החולים, ועדת הכספים מקיימת כעת דיון בנושא 'קריסתם של בתי החולים הציבוריים'.  יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח הדיון הפנה את שאלתו למנכ"ל משרד הבריאות ואמר: "ידענו שיש קורונה ואין תקציב למדינה ושבתי החולים הללו עמוסים ושלא יהיה תקציב לפעילות השוטפת ב-1 לינואר. מי אשם בזה שלא עשה כלום? משרד הבריאות? משרד האוצר?".

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי השיב לגפני: "תקצבנו את בתי החולים הציבוריים ב-600 מיליון שקל בהתאם למבחני תמיכה. פרט לזה נתנו להם כוח אדם כמו שאר בתי החולים ונתנו תקציב קורונה. כל זה לא פתר בעיה ארוכת ימים כמו הסכם הבראה בהדסה ובעיות אחרות בבתי החולים האחרים".

    לוי סיפר כי "הגענו אתמול להסכם תקצוב של 630 מיליון שקל ועוד 300 מיליון לקורונה שיינתן בהמשך ברבעון השלישי והרביעי של השנה הזו במידה והקורונה תמשך. זה פותר בעיות של השנה בדוחק ולכן הוקמה ועדה ציבורית להגיע למודל קיום רב שנתי".

    ח"כ גפני אמר בדיון: "אני מצטרף לתודות שלך לכל אלה שפתרו את הבעיה בשלב הזה. עוד מלאכה רבה לפנינו. אני לא מעלה על דעתי שהפתרון והחתימה הייתה אתמול בלילה וזה היה לילה לפני שוועדת הכספים התכנסה. אני רק רוצה לספר לחברים, ביקשתי את ועדת ההסכמות כבר בשבוע שעבר, חיכיתי לדיון במליאה. היות ואנחנו עוסקים רק בתקציב אנחנו יודעים שיש מלאכה רבה אבל מה שהיה היום זה פיקוח נפש".



    0 תגובות