הליכוד יתמוך בחוק הקנסות המקורי; אשר: "בהצגה המבישה הזו לא ניטול חלק"

    איתי גדסי No Comments on הליכוד יתמוך בחוק הקנסות המקורי; אשר: "בהצגה המבישה הזו לא ניטול חלק"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון לכחול לבן. לאחר יומיים של מאבקים ופשרות שלא הוסכמו על כחול לבן, ולאחר שאמש החוק לא אושר בוועדת חוקה, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מודיע היום (חמישי) כי ‏חוק הקנסות יעבור היום בנוסח המקורי. זוהר הבהיר למפלגות החרדיות ולכחול לבן כי "נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות".

    בכחול לבן מעודדים מהניצחון והבסת הליכוד ואומרים היום, כי לא תתקיים ישיבת ממשלה על הארכת הסגר בלי שהחוק עובר בדיוק כפי שהם דורשים. במפלגה דורשים כינוס מליאה כדי לאשר את חוק הקנסות בנוסח המקורי היום.

    ראש הממשלה הפעיל מכבש לחצים מאסיבי על המפלגות החרדיות בכדי לאשר את חוק הקנסות על פי הנוסח המקורי. נתניהו שוחח עם דרעי, ליצמן וגפני. בשיחה אמר נתניהו כי הליכוד עלול להיפגע בבחירות אם החוק לא יאושר. לטענת גורמים שעודכנו בפרטי השיחה, ראש הממשלה זעם וחלק מהשיח הגיע לכדי צעקות, כך מדווח בכאן.

    בדגל התורה הסכימו לדרישת נתניהו, וסוכם כי לבקשתו החוק יאושר היום בכנסת. יושב ראש ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר, ייתן לחבר כנסת מהליכוד לנהל את ישיבת הוועדה – שתאשר את החוק. השר ליצמן טרם נתן את הסכמתו לאישור החוק. בליכוד הכחישו את הדברים.

    מלשכת יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר נמסר כי נוסח החוק להעלאת הקנסות הוכן אמש להצבעה בוועדת החוקה לקראת אישורו בקריאה שניה ושלישית. כחול לבן העלו טענת 'נושא חדש' על כל השינויים למרות שעמדת הייעוץ המשפטי הייתה כי מדובר באיזונים מידתיים וראויים.

    כעת החוק מחכה להכרעת וועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן שלא זימן עדיין ישיבה לדון בנושא ולהכריע אם יש הצדקה לטענת נושא חדש ולכן ועדת החוקה אינה יכולה להתכנס להצביע על החוק.

    ח"כ יעקב אשר מאשים כי בכחול לבן לוקחים את המאבק בקורונה כבן ערובה במלחמתם הפוליטית מול ראה"מ ומאיימים כי לא יתמכו בתקנות הגבלות הקורונה בממשלה ובכנסת, כביכול בשם הדרישה לאשר את חוק הקנסות.

    עוד הוסיף, טענתם מופרכת מיסודה שכן החוק יכול היה לעבור כבר אמש במליאת הכנסת, הנוסח המוצע נקבע על פי המלצת הייעוץ המשפטי וגם נציגי כחול לבן בוועדת החוקה הודו בשיחות סגורות כי הוא ראוי ומאוזן.

    אשר מבהיר כי המפלגות החרדיות לא ייטלו חלק במופע המביש בוועדה, "מצער שיש המתעקשים להמשיך לקדש את הפוליטיקה על פני הדיון הענייני והמקצועי במטרה לתייג את הציבור החרדי ולהכתימו עבור כמה קולות בקלפי. בהצגה המבישה הזו אנחנו לא ניטול עוד חלק".

     



    0 תגובות