רב יועץ: קו פתוח לילדי "קרן ההסעות" עם גדולי המחנכים

    אבי יעקב No Comments on רב יועץ: קו פתוח לילדי "קרן ההסעות" עם גדולי המחנכים

    ילדי קרן ההסעות והוריהם יוכלו להיעזר באישי חינוך בפתרון בעיות ובמתן עצה והדרכה לנוכח המצב המאתגר בתקופה זו

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ותשועה ברוב יועץ: יוזמה ברוכה וחשובה מבית "קרן ההסעות". היום, יום חמישי, ט"ו בשבט, יתקיים קו פתוח עם טובי אנשי החינוך אליו יוכלו ילדי קרן ההסעות והוריהם להתקשר על מנת להעזר באישי חינוך בפתרון במתן עצה והדרכה לנוכח המצב המאתגר בו נמצאים הילדים.

    בקו הפתוח ישתתפו מפקחי החינוך העצמאי הרב יהושע פרבר והרב יחיאל מונדרוביץ המלווים את הפעילות הקרן לאורך השנים בעצה והכוונה ומכירים היטב את הלבטים והקשיים איתם מתמודדים ילדי הקרן. כמו כן משתתפים בקו הפתוח הרה"ג רבי אליהו סויסה ראש ישיבת חיי אברהם שבישיבתו לומדים ילדי הקרן שעלו והתעלו להיות בני ישיבה. הרב יעקב מויאל מרכז 'טיפול ההמשך' בקרן ההסעות, הרב משה רוזנטל מנהל ת"ת חשמונאים והמחנך והיועץ הרב משה עזרא. המחנכים הם עתירי ניסיון חינוכי עשיר במיוחד בסוגיות של קירוב.

    הרעיון להקמת הקו עלה מהשטח כצורך חיוני. פעילי הקרן שנמצאים בקשר רציף עם ההורים ועם הילדים זיהו את המצוקות שלהם בהתמודדות עם התקופה בה סדרי הלימודים מושבתים והם מנותקים לגמרי מאווירית הלימוד שהייתה בבתי הספר.

    נזכיר כי ילדים אלו וגם הוריהם עושים את הצעדים הראשונים בעולמה של תורה. בדרך כלל בתי הספר של החינוך העצמאי בהם טובי המחנכים ומנהלים הם אשר נמצאים בהישג יד כדי לפתור כל בעיה במתעוררת בנושא החינוך. אולם בשל נגיף הקורונה בתי הספר סגורים והורים רבים וילדיהם נותרו ללא מענה ללבטים ומצוקות בתחום החינוך ובתחומים נוספים.

    אל הקו יוכלו להתקשר גם הילדים עצמם, ילדי קרן ההסעות, שמתמודדים עם מציאות מורכבת. ילדים אלו שכבר טעמו טעמה של תורה גדלים עם משפחה מסורתית ולעיתים חילונית, ומתקשים להתמודד עם השוני בין בית הספר המחנך לתורה ולאידישקייט לבין הרוח המגיעה מן הסביבה בה הם נמצאים.

    מדובר, בין השאר, גם בילדים הנמצאים בכיתות הגבוהות ומעוניינים להמשיך בישיבות קדושות אולם בשל לחץ סביבתי הם מתקשים לקבל את ההכרעה הראוייה. הילדים יוכלו להתקשר ישירות אל המפקחים והמנהלים ולשוחח איתם בצורה ישירה על לבטיהם ותחושותיהם וכן על בעיות שונות בהן הם נתקלים.

    בנוסף, הילדים יוכלו להשאיר את הטלפונים שלהם במערכת כדי שהפעילים יוכלו להמשיך את הליווי וההעצמה גם בהמשך בתקווה שהדברים יהיו לתועלת. ויה"ר שיקויים בהם ש"כל נטיעות שנוטעין ממך יהיו כמותך"



    0 תגובות