גנץ הציג את מתווה הגיוס: "שירות לכולם"; גפני: "גנץ שקרן פתולוגי"

    איתי גדסי 1 Comment on גנץ הציג את מתווה הגיוס: "שירות לכולם"; גפני: "גנץ שקרן פתולוגי"
    בני גנץ צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר המאבק המיותר על חוק הקנסות גם במחיר של סיום הסגר בעת שיא התחלואה, ממשיך הערב (רביעי) השר בני גנץ לעבר היעד הבא בעימות מול הציבור החרדי לקראת סופו הפוליטי ומציג הערב את מתווה הגיוס שעבד עליו ללא שיתוף נציגי הציבור החרדי.

    שר הביטחון בני גנץ אמר בהצהרה מיוחדת בקריה, כי יבקש להעביר בהחלטת ממשלה את מתווה השירות שעליו עבד בחודשים האחרונים במשרד הביטחון ביחד עם השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד מיכאל ביטון. בג"ץ שהתחיל את כל הסאגה למרות החוק שעבר בכנסת, אמר כי הוא מצפה שלא תתבקש עוד ארכה.

    גנץ אמר בהצהרה: "עדכנתי את היועץ המשפטי לממשלה שביום ראשון הקרוב אין בכוונתי כשר הביטחון לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה. אני לא אאשר דחייה של הנושא החשוב הזה. צריך להפסיק לדחות את הקץ – ולהציל את החברה הישראלית, את הכלכלה הישראלית ואת ביטחון ישראל".

    בתגובה יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני תקף בחריפות את השר גנץ: "בני גנץ שקרן פתולוגי. הוא חתום על הסכם מפורש בו התחייב להעביר את חוק הגיוס, ובמקום לעמוד במילתו, הוא מביא כל מיני תכניות הזויות כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות בשביל לעבור את אחוז החסימה. שקרן פתולוגי".

    סגן השר אורי מקלב הגיב על מתווה הגיוס של גנץ: "זהו ניסיון פתטי לתעמולת בחירות ולהחיות את מפלגתו הגוססת, אין בזה אלא פופוליזם ריק. מדובר במחזור וערבול של הצעות ישנות שאינן רלוונטיות כלל וכלל, דבר אשר מוכיח סופו על תחילתו".

    עיקרי מתווה גנץ: שנה א'- הקמת מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית שתבצע את המיון הראשוני. 6-8 שנים – הגדלה של אלפי תקנים של השירות האזרחי מדי שנה עד הגעה ללמעלה מ-70% משרתים. בזמן זה כולם ישרתו שנתיים, ולצה"ל שקיצור השירות בו ידחה, יינתנו המשאבים בכדי לשמור על כשירותו המבצעית. בסיום התקופה- יהיה שירות לכולם.

    השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר בהצהרה: "הנושאים שאנו מסכימים עליהם: הזכות לשרת ולהיות חלק מהחברה הישראלית, בדברים הכי בסיסיים: לשרת את הקהילה, את הבריאות, את החינוך, את הרווחה – אלה דברים שמוסכמים על ידי מאה אחוז מהחברה הישראלית".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גנץ הזה לא שווה אפילו קול אחד! עוד מעט הוא יעלם מחיינו!