גפני במתקפה: "זו הייתה סכנת נפשות אם בני גנץ היה ראש ממשלה"

    איתי גדסי No Comments on גפני במתקפה: "זו הייתה סכנת נפשות אם בני גנץ היה ראש ממשלה"
    גפני נואם במליאה צילום: דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאבק הגיע למליאה. מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר את תקנות הארכת הסגר הנוכחי עד ליום ראשון הקרוב, כולל שתי הקלות בתקופת ההארכה. 34 חכי"ם תמכו באישור התקנות, 7 חכי"ם התנגדו ואחד נמנע.

    תקנות הסגר שאושרו להגבלת הפעילות הם: צמצום ההתקהלויות לעד 5 אנשים בשטח סגור ועד 10 אנשים בשטח פתוח (תוך החרגה של חתונה, ברית והלוויה, שיישארו לפי הקיים היום – 10 בשטח סגור ו-20 בשטח פתוח).

    הגבלות על יציאה ממקום המגורים מעבר ל 1,000 מטר, למעט חריגים כמו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

    בדיון על החוק, סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש תקף את התנהלות כחול לבן: "מדובר באירוע מכונן של מפלגה שהיא שותפה פריטטית בממשלה, שמונעת מהממשלה שהיא החליטה על דעתה, הסגר הזה לא נולד באוויר. ואותה הממשלה שתמכה בסגר מונעת מהוועדה של הכנסת להתכנס ולקבל את ההחלטה".

    קיש הוסיף ותקף, "זה מצב הזוי אנחנו באירוע בעיניי של מורכבות ומשילות שחסר תקדים. אני נותן פה אולי איזה פרומו באזהרה ואני אומר את זה בעיקר לחבר הכנסת בני גנץ, יש לך אחריות ושותפות בממשלה ויש לך סמכות פריטטית בממשלה, ולא יכול להיות שבאירוע הזה אתה מונע מהממשלה לממש מדיניות כלפי נגיף הקורונה. זה פשוט אירוע לא נתפס".

    ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן הגיב ותקף את הליכוד: "אין לי הסבר איך הליכוד והסיעות החרדיות נעמדות על הרגליים האחוריות בגלל מה שהן מתארות כקומץ אנרכיסטי, למען פורעי חוק שמסכנים את הבריאות של עצמם ושל הציבור. איך אפשר להוריד תחלואה אם הסגר לא נאכף ואם לא מאפשרים להעניק סמכויות?".

    ח"כ מיקי זוהר הגיב לגינזבורג ואמר: "תפסיק לשקר לציבור, אנחנו תומכים בעמדה של כחול לבן, אנחנו מנסים למצוא פשרה בין כחול לבן לחרדים, אם לא נצליח נתמוך בחוק המקורי". ח"כ קטי שטרית העירה ואמרה: "אנחנו יודעים להיות נאמנים לשותפים".

    ח"כ משה גפני נאם במליאה והתייחס לנזק התדמיתי שנגרם לציבור החרדי: "יש לנו החרדים שתי בעיות, הראשונה היא שאנחנו נראים אותו דבר, אז אם רואים מישהו משתולל אז הוא אני כי הוא נראה כמוני. והבעיה השנייה שלנו היא שאנחנו הולכים עם נתניהו".

    גפני הבהיר כי "כל הניקוז של רק לא ביבי עכשיו התלבש עלינו. אם אנחנו היינו הולכים עם בני גנץ שלדעתי הוא לא מתאים להיות ראש ממשלה וגם לא חבר כנסת, אם היינו הולכים איתו לא היו התקפות נגדנו".

    גפני המשיך ותקף את השתיקה הרועמת על חופי הים המלאים באלפי מבלים, "מילה אחת לא שמעתי על זה שחופי הים מלאים, על האירועים שפועלים מתחת לאדמה. בושה וחרפה, פגיעה באינטליגנציה הכי חמורה שיכולה להיות".

    בסוף דבריו אמר גפני, "למזלנו הרב הקדוש ברוך הוא ריחם עלינו וגנץ לא יהיה ראש ממשלה, זו הייתה סכנת נפשות אם הוא היה ראש הממשלה, מה שמעניין אותו זה רק הוא עצמו, רק המפלגה שלו."

    האזינו לנאום גפני במליאה:



    0 תגובות