לקראת יום השואה הבינלאומי: ממשלת גרמניה תקים מרכז לפעילות יהודית במולדובה

    ישראל בן צבי No Comments on לקראת יום השואה הבינלאומי: ממשלת גרמניה תקים מרכז לפעילות יהודית במולדובה

    במפגש מיוחד שנערך בין רבה של מולדובה לבכיר בשגרירות גרמניה במולדובה, הצהיר הדיפלומט על מחוייבות ארצו להחייאת היהדות במדינות מזרח אירופה

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום השואה הבינלאומי שחל בתאריך 27 לחודש ינואר, אירחה הקהילה היהודית בקישינב בירת מולדובה את מר אולריך קין בכיר בשגרירות גרמניה במולדובה שבא להתרשם מהתפתחות הקהילה ולבחון אפשרויות סיוע. הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה קיבל את האורח החשוב שהודה לרב ולקהילה על האירוח יוצא הדופן.

    את הפגישה בקהילה היהודית, פתח מר קין בסיור במוסדות הקהילה המקומית. הרב זלצמן הציג לדיפלומט האורח את בית הכנסת, בית התמחוי, בית הספר ואת המקווה החדש ששוקם ונחנך לאחרונה.

    הרב זלצמן שיתף את האורח המכובד בהיסטוריה המפוארת של הקהילה שלמעלה ממחציתה הושמדה בימי השואה ושארית הפליטה סבלה מדיכוי תחת השלטון הקומוניסטי שעלה לאחר מלחמת העולם השניה. בהמשך שוחחו השניים על ההתעוררות היהודית בשנים האחרונות והאתגרים שעומדים בפני הקהילות היהודיות במדינות מזרח אירופה שמנסות לשמור על הזהות היהודית והקהילתית שלהן.

    הבכיר הגרמני התרשם מאוד מהפעילות הענפה במקום וסיפר כי שירת בעבר גם בשגרירות גרמניה בישראל ומתוך היכרות זאת ומתוך מחוייבות היסטורית לתיקון עוולות המשטר הנאצי, הממשל הגרמני מקדיש זמן רב לטובת היהודיות ורווחת הקהילות היהודיות. לנוכח האתגרים המקומיים סוכם כי ממשלת גרמניה באמצעות השגרירות המקומית תקים לקהילה היהודית מועדון שישמש לפעילות מורשת ומסורת בעיקר לבני נוער וסטודנטים.



    0 תגובות