החוק להעלאת הקנסות מגיע שוב לוועדת החוקה

    אבי רבינא No Comments on החוק להעלאת הקנסות מגיע שוב לוועדת החוקה

    על רקע פיצוץ במגעים מול כחול לבן: החוק להעלאת הקנסות מגיע לדיון נוסף בוועדת החוקה | כחול לבן מתבצרים בעמדתם ודורשים צוו סגירה מיידיים למוסדות חינוך שיפרו את הסגר

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החוק להעלאת הקנסות על מוסדות שיפרו את ההנחיות מגיע הבוקר (רביעי) שוב לוועדת החוקה וזאת ברקע פיצוץ שנרשם אמש במגעים מול כחול לבן על נוסח החוק.

    בכדי לשדר מסר חד נגד מפרי ההנחיות הסכימו ראשי המפלגות החרדיות ללכת מאוד רחוק גם בהעלאת הקנסות וגם בצווי הסגירה בכפוף לאיזונים קלים שהוכנסו בחוק בהמלצות הייעוץ המשפטי.

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס אמר אמש בראיון לקול חי: "נתמוך בהעלאת הקנסות אם זה לא יהיה מכוון נגד חרדים". לדבריו "אנחנו בעד הגברת האכיפה, אם אתם רוצים לעלות את הקנסות ל-10 אלף שקל בסדר – אבל צריך לעשות את זה בצורה שזה לא נטו נגד הציבור החרדי".

    יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר אמר היום למעריב כי "כחול לבן איבדו כל היגיון. בשם הרצון שלהם לפגוע בליכוד, הם מוכנים להחריב את המדינה ולסכן אזרחים. יש גבול לטרלול".

    יו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג אומר בגל"צ: "אנו מבקשים להעביר את החוק כפי שהממשלה אישרה. הליכוד והחרדים מנסים לרכך אותו, ורוצים, למשל, שסגירת מוסדות חינוך לא תיעשה בצו מיידי. לא נקבל את זה".

    נוסח החוק המוצע לוועדת החוקה הוא בהתאם למתווה שהציע יו"ר הליכוד מיקי זוהר, לפיו צו סגירה יינתן רק לאחר שתי קנסות. כמו כן רק שוטר בדרגה בכירה יוכל לתת את הקנסות הגבוהים ואת צוי הסגירה. ביהדות התורה אומרים כי משרד המשפטים והייעוץ המשפטי בכנסת תמכו בהצעה וטענו שהיא מידתית וראויה, 'אלא שגנץ התעקש ודרש שהחוק יעבור ככתבו וכלשונו ללא שום שינוי'.

    על פי גורמים ביהדות התורה, גנץ איים שאם חוק הקנסות לא יעבור היום במליאה כפי שהוא דורש, כחול לבן לא תתמוך בסגר ובהגבלות הקורונה. "לא ברור אם הם אכן מתכוונים לממש את האיום או שזהו רק בלון ניסוי למנוף לחץ, כיון שמשמעות התפרקות הסגר היא שלא יהיו שום הגבלות במשק ויהיה כאוס מוחלט, קשה להאמין שיש מי שיעז ללכת עם זה עד הסוף ולקחת אחריות ציבורית על האנרכיה שתיווצר בעקבות כך במדינה", אומרים במפלגה.

    במידה והבוקר יצליחו להגיע להסכמות, החוק יעבור בוועדת החוקה ויעלה למליאת הכנסת בשעה ארבע אחר הצהריים לאישורו בקריאה שניה ושלישית.



    0 תגובות