שר החוץ הבחרייני: "הסכם עם איראן צריך להיות מקובל על מדינות האזור"

    איתי גדסי No Comments on שר החוץ הבחרייני: "הסכם עם איראן צריך להיות מקובל על מדינות האזור"
    שרי החוץ של בחריין ואיחוד האמירויות בטקס חתימה על הסכמי השלום צילום: פלאש 90
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דר' עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני, שר החוץ יחד עם שר החוץ של איחוד האמירויות התארחו היום (שלישי) בכנס של המכון למחקרי מדיניות וביטחון לאומי באוניברסיטת ת"א, שר החוץ של בחריין נאם באירוע והתייחס לאיום האיראני על האזור, "ישנם גורמים שיעשו הכול בכדי לנסות ולחבל בתהליך ובשיתוף הפעולה בינינו".

    שר החוץ הסביר כי ההתמודדות מול ארה"ב ואריראן צריכה להיות בשתיוף פעולה אזורי, "אני רואה יתרונות רבים בכך שארצותינו ידברו בפני הממשל החדש בארה"ב בקול אחד בנושאים בהם ישנה בקרבנו דאגה משותפת, בפרט בנושא איראן, תכניתה הגרעינית ותכנית הטילים שלה והשפעתה הכללית על האזור. עמדה אזורית משותפת תזכה להשפעה רבה יותר בארצות הברית. עלינו להבהיר שהדאגות האלו אינן רק של מדינה אחת אלא של מדינות רבות באזור".

    בניגוד להסכם הקודם בממשל אובמה, שר החוץ הבחרייני אומר כי "כל הסכם עתידי עם איראן צריך לשקף את המציאות החדשה באזור ולהיות מקובל על כלל מדינות האזור. אני מעודד מכך שהנשיא ביידן מתכוון לכלול את מדינות האזור בהתייעצות בנושא".

    הסכם חדש יכלול גם את איומי הטילים, "עלינו להבטיח שכל הסכם חדש לא רק ידחה השגת יכולות גרעיניות מצד איראן, אלא גם יסיר מהשולחן את תקוותה להשיגן. בנוסף, עלינו לתת מענה לאיום הטילים האיראני, לתמיכה שהיא מעניקה לשלוחים ולהתערבותה בענייני הפנים של מדינות האזור, כדי להשיג שלום ממושך ויציבות באזור".

    שר החוץ של איחוד האמירויות אמר בכנס: "הופתעתי מכך שהישראלים ראו את איחוד האמירויות כיעד תיירותי אטרקטיבי, וזו הייתה הפתעה משמחת".

    דר' אנוואר גרגאש, שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות אמר בכנס, "כאשר ממשל ביידן שוקל לחזור ל-JCPOA, בין אם במתכונת משודרגת ובין אם מתוקנת, עליו להתחשב בנקודות הבאות: ראשית, איננו מודאגים רק מהגרעין אלא גם מהטילים הבליסטיים ומהמדיניות האזורית של איראן; שנית, הדרך היחידה להתקדם היא הסדרים מדיניים-דיפלומטיים".

    עם זאת הבהיר כי "יש לתת לאיראן תמריצים להיות בטווח הארוך חלק ממרחב של יציבות ושגשוג; שלישית, אחד הכישלונות של ה-JCPOA היה העדר הקול האזורי. הצהרת מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לגבי הצורך במעורבות ישראל ומדינות האזור בגיבוש המדיניות מול איראן חיונית וחשובה".



    0 תגובות