הרמטכ"ל על הסכם גרעין מול איראן: "הסכם רע, אסור לחזור להסכם כזה"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל על הסכם גרעין מול איראן: "הסכם רע, אסור לחזור להסכם כזה"
    אביב כוכבי צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תקופת ביידן והאתגר איום הגרעין האיראני: הרמטכ"ל אביב כוכבי נשא הערב (שלישי) נאום מיוחד ודרמטי בכנס ה-INSS ודיבר ישירות על איום הגרעין האיראני והתמודדות מולו, וכך תיראה המלחמה הבאה בישראל: "יפלו כאן הרבה טילים".

    בפתח נאומו התייחס כוכבי להתנהלות האוייב, "האויב בחר למקם את עצמו במרחב העירוני.
    הוא בחר למקם את האמל"ח, לרבות הטילים והרקטות במרחב העירוני… הוא מכוון על עפולה, ועל מטולה, ועל גוש דן – אלפי טילים ורקטות בהיקף חסר תקדים".

    כוכבי הבהיר כי צה"ל מחובתו לפגוע ולהשמיד בית גם מאוכלס בכדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל: "חובתנו לתקוף את המשגר הזה. חובתנו לתקוף גם את עשרות ומאות המשגרים הפרוסים בשטח".

    הרמטכ"ל לא הסתיר את האיום ואמר ישירות, "זו הזדמנות וחובה מבחינתי להזכיר לאזרחי מדינת ישראל בצורה הכי ברורה שביום פקודה, במלחמה, יפלו כאן הרבה מאוד טילים ורקטות וזה לא יהיה פשוט".

    עם זאת הבהיר, "אל מול האיום הזה אנחנו נעמיד תקיפה נרחבת ביותר, שתכלול את תקיפת הטילים הרקטות והאמל״ח. בין אם בשטח פתוח, ובין אם בצמוד, או בתוך, בניינים".

    הרמטכ"ל תקף את האפשרות לחזרה להסכם הגרעין על רקע כניסת ממשל ביידן שהצהיר כי יחזור להסכם: "אם הסכם הגרעין מ-2015 היה מתממש, בסופו של דבר איראן הייתה יכולה להתקדם להשיג לעצמה פצצה, מכיוון שההסכם לא כלל הגבלות שימנעו את זה בסופו".

    עוד הוסיף, "כל דבר שדומה להסכם נוכחי או להסכם משופר הוא דבר רע – שאסור לאפשר אותו. אני מבקש להבהיר את עמדתי – חזרה להסכם הגרעין מ-2015, ואפילו אם יושג הסכם משופר, הוא יהיה הסכם רע ברובד האופרטיבי והאסטרטגי, ולכן אסור לאפשר הסכם כזה".

    הרמטכ"ל הבהיר כי צה"ל מכין תוכנית תקיפה כנגד האיום הגרעיני: "הנחיתי את צה"ל להכין מספר תוכניות אופרטיביות בנוסף לתוכניות שקיימות, ואנחנו שוקדים על התוכניות האלה, ונפתח אותן במעלה השנה הקרובה", כוכבי הבהיר כי "מי שיחליט על הפעלתן – הוא כמובן הדרג המדיני. אבל התוכניות צריכות להיות על השולחן, מתורגלות ומוכנות לפעולה".

     

     

     



    0 תגובות