פרקליטם של החשודים בתקיפת הבלשים: "לא ידעו שמדובר בשוטרים"

    אבי יעקב 1 Comment on פרקליטם של החשודים בתקיפת הבלשים: "לא ידעו שמדובר בשוטרים"

    עו"ד יהודה פריד, פרקליט הבחורים מ'ויז'ניץ מרכז' בראיון ל'קול חי': "התקיפה המיותרת לא היתה מכוונת לפגוע בבלשים, שכלל לא הזדהו כשוטרים. הם גם לא נפגעו. פגעו להם רק ברכב, וגם זה היה מיותר. הבחורים בכלל חשבו שמדובר ב'מוסרים'. כולם גינו את האירוע, כולל האדמו"ר, אבל תגובת המשטרה היתה מסע נקמה, תגובה מהבטן"

    צילום: דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד יהודה פריד, שמייצג את החשודים בתקיפת הבלשים הסמויים ביום חמישי בבני ברק מספר על שאירע מהזווית של החשודים: "לא מדובר בתקיפת שוטרים אלא בתקיפת אנשים שהתבררו בדיעבד כשוטרים. שני האנשים נכנסו בלבוש אזרחי לישיבת ויז'ניץ, לא רצו להזדהות ודחפו בגסות את השומר במקום (והוא חשב בכלל שמדובר במה שנקרא אצלינו 'מוסרים'), שאלו אותם 'מי אתם' והם ענו לכל אחד 'תזוז מפה' ודחפו אותם והמשיכו בפרובוקציות שלהם וככה הם המשיכו ונכנסו לאוטו".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, מספר עו"ד פריד: "אלו שתקפו אותם חשבו שהאנשים האלו, שהתבררו בדיעבד כבלשים – עשו את זה לשם פרובוקציה, אני לא מצדיק את זה אבל אני מסביר שהמילה שוטרים נודעה רק בדיעבד ולאחר מכן. הם לא הציגו תעודת שוטר".

    "אני רק יכול לציין שבכל הביקורים הקודמים שלהם כשהשוטרים היו נכנסים הם היו מתאמים את זה מול הנהלת הישיבה ואף פעם לא היו התפרעויות. הפעם הם לא הזדהו והם היו בלבוש אזרחי ועם מכונית אזרחית ולכן אירעה התקיפה הזו. התקיפה לא הייתה מכוונת כנגד שוטרים וגם לא כנגד גופם אלא כנגד הרכוש (הרכב). אם מישהו נפצע זה לא היה מתוך כוונה לפגוע בו ולפצוע אותו".

    מה הובטח בתמורה להסגרתם? "ברגע שהאדמו"ר שמע על הדברים הוא הורה לבדוק אותם ונמצאו 4 אנשים שהיו מעורבים באירוע והתנהל משא ומתן עם המשטרה שבמהלכו הוחלט שאותם מעורבים יסגירו את עצמם, הם יוסגרו לחקירה, ימסרו את גרסתם ובתום 24 שעות הם ישוחררו. זה בדיוק מה שהיה מצידנו. רק כשהגענו לביהמ"ש המשטרה נסוגה מהבטחתה וטענה שלא הבטיחה ומה שהבטיחה היה ע"י שוטרים שוליים ללא סמכות".

    "הייתה הבטחה שישוחררו תוך 24 שעות", חוזר עו"ד פריד ומדגיש. "אני מקווה שכל הסיפור של להט היצרים יסתיים. המשטרה הגישה פה בצורה מאוד רגשית".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא ידעו שהיו שוטרים…חחח אני מצפה מעורך הדין שלהם לדעת שביהדות אסור לפגוע ולקחת דין לעצמם גם אם היו מוסרים ועל אחת כמה וכמה לקיים דין המלכות.