- רדיו קול חי - -

הגר"ד יוסף: "אילו אבי מורי היה חי, היה יוצא בתוקף כנגד הפורעים"

בעקבות שורת האירועים האלימים וההתפרעויות שהתרחשו בימים האחרונים בריכוזים החרדיים, יוצא היום (שני) חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף בה הוא מביע את מורת רוחו מתופעת ההפגנות והעימותים עם כוחות המשטרה הגורמות לפגיעה בנפש ורכוש וגורמות לחילול ה'.

דבריו מצטרפים לקריאתם הבוקר של נשיא מועצת החכמים של תנועת ש"ס גדול הדור מרן חכם שלום כהן שליט"א והראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א.

בפתח דבריו אומר חבר מועצת החכמים: כתוב בתורה "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו", חז"ל אומרים: שהכוח של יעקב אבינו, של עם ישראל, זה בפה שלהם. הכוח של עשיו זה באלימות – זה בידיים".

הרב יצא חוצץ כנגד האלימות, "צר לנו לשמוע שיש יהודים הקוראים לעצמם שומרי תורה ומצוות שמשתמשים באלימות, מחללים שם שמיים. אילו אבי מורי מרן הגר"ע יוסף היה חי היום אין ספק שהוא היה יוצא בכל תוקף כנגד אותם פורעים כנגד אותם אספסוף שהולכים בדרכו של עשיו הרשע. דרכם לא דרכינו. אנחנו צריכים ללכת בדרך תורה. "עת צרה היא ליעקב", אנחנו נמצאים עכשיו בצרה ומצוקה, אנחנו צריכים לשמור על כל ההוראות ע"פ דין תורה".

עוד הוסיף, "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", זה התפקיד שלנו. ולהתפלל כל הזמן וללמוד תורה ולעשות כל מה שאנחנו יכולים לעזור לכלל ישראל. ולא חלילה לעשות ההיפך, להביא קטרוג על עם ישראל בזה שאנחנו נוקטים בשיטותיו של עשיו הרשע, ממש ההגדרה היא עשיו הרשע".

ומסיים הגר"ד את דבריו: "אני שמעתי את דבריו של אחי הגדול מרן הרב יצחק יוסף שליט"א, אני מצטרף לדברים שלו ואני קורא לכולם להוקיע את אותם פורעים. להפסיק את האלימות הזאת, חלילה הדברים הללו יכולים להביא לרצח ולשפיכות דמים. אנחנו צריכים להוקיע את זה להרחיק אותם מתוך המחנה שלנו וללכת בדרך של תורה, העדינות של התורה, הקדושה. תורה, תפילה, יראת שמיים ולהתפלל לקדוש ברוך הוא שיושיע אותנו ויציל אותנו מכל צרה ומצוקה ומכל נגע ומחלה, אכי"ר".