תקדים מסוכן; מכבי האש לתושבת בני ברק: "אנחנו לא יכולים להגיע; זה בעיה שלכם"

    קלמן טלר No Comments on תקדים מסוכן; מכבי האש לתושבת בני ברק: "אנחנו לא יכולים להגיע; זה בעיה שלכם"

    "זה בעיה שלכם", הטיחה מוקדנית כבאות והצלה בתושבת בני ברק שהתקשרה בבהלה לדווח על שריפה של פחי אשפה שמתרחשת מתחת לביתה | וגם, התושבים נותנו חסרי מענה לשאלה מדוע לקח לניידת כיבוי אש להגיע לאוטובוס שנשרף עשרות מטרים מהתחנה, 56 דקות?

    צילום: דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המהומות בבני ברק. אתמול (ראשון) לקראת שעות אחר הצהריים החלו מהומות ברחוב השומר בעיר. נערי שוליים החלו להצית פחי אשפה בכבישי העיר ולהדליק זיקוקים שגרמו לפחד ובהלה רבה.

    ידידיה, תושב הרחוב סיפר לאתר קול חי: "היה לנו יום אימה. נערי שוליים החלו להדליק זיקוקים וגרמו לבהלה. יש לי שני ילדים קטנים בבית ולא יצאנו כל היום, גם לא למכולת, מרוב בהלה". הוא סיפר, כי אשתו חייגה למשטרה אך זו מיאנה להגיע למהומות בשעות ההתרחשויות בשעות המוקדמות.

    כשהחלו השריפות, אשתו חייגה למכבי האש שלוש פעמים ובכל פעם זכתה לסירוב בטענות שונות. בפעם השלישית, כשהפח בכביש מתחת לבית שלהם בוער, הטיחה בה המוקדנית של כיבוי האש: "זה בעיה שלכם".

    לעדות הזו מצטרפת עדותם של תושבים רבים שקמו בבהלה באישון לילה כשנערים פוחזים שרפו אוטובוס של חברת "אפיקים" מתחת לביתם. "החשש היה רב", סיפרו, "פחדנו שיהיו פיצוצים באוטובוס כתוצאה מהדליקה ושזה יתפוס את אחד הבתים".

    על פי תיעודים שהתפרסמו ברשת, תושבים רבים הגיעו לתחנת כיבוי האש הנמצאת בסמוך, אך זו סירבה לשלוח ניידת כיבוי אש משך זמן רב. על פי העיתונאי חיים גולדברג, ניידת כיבוי אש הגיעה רק 56 דקות לאחר הקריאה, כל זאת כאמור, כשהתחנה נמצאת בסמוך.

    כשפנינו לכיבוי אש והצלה לבקשת תגובה, שלחו לנו תגובה כללית על אירועי הלילה וטענו שאירוע בתחקיר. "סגל הפיקוד הבכיר בכבאות והצלה לישראל רואה בחומרה את הניסיון לפגוע בכוחות החירום ולחבל בפעולות החילוץ וההצלה של לוחמי האש בעיר בני ברק. לוחמי האש פעלו הלילה במספר אירועים מבצעיים תוך שהם נזקקים לליווי משטרתי צמוד למוקדי האש ובמהלכם נרגמו רכבי הכיבוי באבנים על ידי פורעי חוק. בנוסף, חוו הלוחמים התגודדות אלימה של מפגינים מול תחנת הכיבוי בעיר שאף ניסו לפרוץ לתחנה תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש. האירועים אמש ובכלל זה שריפת האוטובוס נמצאים כעת בבחינה ובתחקיר לשיפור המענה המבצעי. נציב כבאות והצלה מבקש מהציבור לגלות אחריות ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע פעולות חילוץ והצלה מצילות חיים".



    0 תגובות