בג"ץ דן בעתירה שדורשת לפתוח בחקירה בפרשת הצוללות

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ דן בעתירה שדורשת לפתוח בחקירה בפרשת הצוללות

    החל בבג"ץ הדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון לחקירת מעורבות נתניהו בצוללות; יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, בבית המשפט: "הרכבנו פאזל שמייצר תמונה המחייבת לראות אותה, הפרשה הזאת פגעה אנושות בביטחון הלאומי של מדינת ישראל"

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דן בשעה זו בעתירת התנועה לאיכות השלטון בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירת כנגד ראש הממשלה בפרשת הצוללות וכן להקים ועדת חקירה או בדיקה שתבדוק את תהליכי רכש כלי השיט.

    יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא, לשופטים בבג״ץ: "הפרשה שנמצאת בפניכם היום היא פרשת השחיתות החמורה בתולדות מדינת ישראל ופרשה שפגעה אנושות בביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

    "הרכבנו פאזל שמייצר תמונה שלמה של האירוע, שחייבים לראות אותה. בשביל למצוא את העצים ביער צריך לראות את כל היער כמקשה אחת. לצערי היועץ המשפטי לממשלה מסרב לראות את הפאזל הזה – מערכת יחסים משפחתית ועסקית בין נתניהו, מיליקובסקי, שמרון ומולכו ובחלק השני – שני מנועי אינטרסים רבי עוצמה שהם אלו שמניעים את הליכי הרכש בסכומי עתק".

    "גם היועמ"ש ומרבית המשיבים מבינים שהמינימום הנדרש הוא הקמת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. כל צמרת מערכת הביטחון לדורותיה חושבת שחייבת לחקור את רכש כלי הנשק האסטרטגים האלו".

    "הייתה התנגדות מקיר לקיר במערכת הביטחון למכירת הצוללות למצרים, מדובר באירוע הכי חמור במסגרת הפרשה – והוא כלל לא נחקר. לא יעלה על הדעת שהפרשה הכל כך חמורה הזאת לא תיחקר".

    "כל גופי הביטחון – המל"ל, חיל הים, משרד הביטחון – קבעו שכמות הצוללות הנדרשת לישראל היא 5 – לא פחות ולא יותר. הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי הזהיר שאם נקנה צוללת שישית – לא יהיה לנו כסף לנגמ"שים בסג'עאיה. ואכן בצוק איתן ראינו מה קרה. כאילו צפה את הנולד. לא צריך להסתכל על זה רק כאירוע אסטרטגי אלא גם כאירוע כלכלי".

    כזכור, בתגובה שהוגשה לבג"ץ טענה המדינה בנוגע לדרישה לפתיחה בחקירה בפרשת כלי השיט, כי החלטת היועמ"ש בעניין זה כבר עמדה לביקורת שיפוטית ובית המשפט לא ראה להתערב בה. על פי המדינה, מסקנת כל הגורמים המעורבים בחקירה ובליוויה, כי לא התגבש בתשתית הראייתית שנאספה חשד סביר המצדיק חקירה פלילית של ראש הממשלה.



    0 תגובות