ד"ר אלרעי פרייס: "מעריכה שסגירת השמיים תהיה לפחות לחודש"

    איתי גדסי No Comments on ד"ר אלרעי פרייס: "מעריכה שסגירת השמיים תהיה לפחות לחודש"

    ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס בוועדת החוקה: "מעריכה שסגירת השמיים תהיה לפחות לחודש"

    נתב"ג | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש שירותי בריאות הציבור , ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה לשאלות הח"כים בנושא סגירת השמיים בדיון ועדת החוקה של הכנסת: "6 ימים זה רק עכשיו לעצור עכשיו ולעשות סדר אבל זה לא יספיק, זה צריך להיות יותר ארוך. 6 ימים לא ישנו דבר מבחינת הווריאנטים. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שגם אם ייכנסו ווריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

    עוד אמרה: "כרגע מדדי התחלואה מאוד מדאיגים. מספר המאומתים יורד אך אנחנו עם שיא בכמות המונשמים, דבר שלא היה כמותו. כשהיינו ב-4000 חולים מאומתים עם מקדם הדבקה 1.3 היה ברור לאן זה הולך, אך כרגע אנחנו עם מקדם 0.9 אך אתמול היה שיא של 67 פטירות וצריך לראות איך זה מתקדם. צריך לראות שתתחיל השפעה של החיסון ושתהיה ירידה גם בחולים קריטיים וקשים נוסף על מקדם ההדבקה. עוד לא החלטנו מה יהיה הסף לסיום. סגירת השמיים תהיה להערכתי לפחות לחודש כדי שנהיה עם כשלושה מיליון מחוסנים".

    בהתייחסה למערכת החינוך אמרה: "היא לא הגורם היוזם של המגיפה אך היא גורם שתורם לה. ברגע שילדים מגיעים למקומות, גם עם קפסולות, זה בכל זאת מקומות מפגש יותר גדולים. כרגע עם הווריאנט האנגלי זה יותר גרוע. 40% מהתחלואה זה ילדים, מספר גבוה יותר ממספרם באוכלוסייה. ביציאה מהסגר השני היינו עם 29% ואנחנו רואים עליה בתחלואה של גילאי 9-6 שאלו בדיוק הכיתות שאמורות לחזור ללמוד ואנחנו עוקבים אחרי זה".



    0 תגובות