בשל מחסור חמור: במד"א קוראים לבעלי דם מסוג O, לבוא לתרום

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בשל מחסור חמור: במד"א קוראים לבעלי דם מסוג O, לבוא לתרום

    בשל מחסור חמור בדם: במד"א קוראים לציבור ובפרט לבעלי דם מסוג O לבוא ולתרום דם

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור הרחב ובמיוחד לבעלי דם מסוג O לבוא ולתרום דם, בשל ירידה במלאי הדם בישראל. המחסור נגרם בין השאר בגלל הירידה בזמינות האתרים בהם ניתן לבצע התרמות בתקופת הקורונה, ובמיוחד בימי הסגר.

    חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לתרומתכם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם עלולים להיגרם קשיים באספקת הדם לבתי החולים שיכולים להביא לפגיעה של ממש בפעילות הרפואה השוטפת ולדחיית ניתוחים.

    המחסור קיים בעיקר במנות דם מסוג O, ובמד"א פונים לציבור לבוא לתרום, כל מי שחשים בטוב, עומדים במדדי משרד הבריאות לתרומת דם, וכן מי שחלפו לפחות 28 יום מחשיפה לחולה קורונה מאומת או ממועד ההחלמה מהנגיף.

    לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם.

    סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "החולים והפצועים זקוקים למנות דם לטיפולים מצילי חיים ועל מנת לשמר את מלאי הדם הנדרש אנחנו זקוקים בכל יום לפחות ל-1,000 תורמים. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לבוא להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".

    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בתקופה זו אנו עדים לירידה בכמויות מנות הדם שמותרמות על ידי שירותי הדם של מד"א. על מנת שנוכל להמשיך ולסייע בהצלת חיים ולהעניק לכל אחד את הטיפול הראוי לו והסיוע שלו הוא נזקק, אני קורא לציבור להגיע לנקודות ההתרמה בהן נערכות ההתרמות ולתרום דם".



    0 תגובות