יהודי אבל מתקופת אובמה: מי מחכה ליוסי כהן בבית הלבן?

    קובי פינקלר 2 Comment on יהודי אבל מתקופת אובמה: מי מחכה ליוסי כהן בבית הלבן?

    הסכם הגרעין עם איראן לאן? וגם, מי אתה הד"ר רוב מאלי שעתיד לעמוד בראש השיחות בנושאי הגרעין מטעם ממשל ביידן? קובי פינקלר עם ההערכות הרוח הנושבת בפגישה הקרובה של ראש המוסד יוסי כהן בוושינגטון

    מאלי משמאל, בשיחות עם איראן צילום: משרד החוץ האמריקאי
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלוש יממות אחרי כניסתו הרשמית של הנשיא האמריקני החדש ג'ו ביידן לתפקידו, מיהרו אמש (מוצ"ש) בלשכת ראש הממשלה לבשר על שיגורו בקרוב לוושינגטון של איש אמונו הבכיר ובעל הידע העשיר ביותר כיום בנושא הגרעין בישראל, ראש המוסד יוסי כהן לפגישה עם הנשיא החדש ואנשי צוותו כדי להביא בפניהם את המידע המודיעיני העשיר שיש בישראל ובעיקר כדי ללמוד על הכוונות האמריקניות.

    מי שעתיד לעמוד בראש הצוות בממשל ביידן הוא ד"ר רוב מאלי יליד 1963 שכבר בממשל אובמה היה אחראי על צפון אפריקה, המזרח התיכון והמפרץ הפרסי בבית הלבן. מאלי, יהודי בן לעיתונאי מצרי, שימש כמנהל במועצה לביטחון לאומי לענייני איראן, עיראק, סוריה ומדינות המפרץ ומתוקף תפקידו היה חבר המשלחת האמריקנית לשיחות הגרעין עם איראן.

    כמי שעסק בתקופת ממשלו של אובמה באופן כמעט בלעדי בסוגיות הקשורות להסכם הגרעין עם איראן, האיש מכיר היטב את הסוגיה. גורמי ביטחון בישראל אומרים לקול חי שלפי פרסומים ומחקרים שפרסם האיש בתקופה האחרונה תוכניתו מחולקת לשני חלקים. הראשונה לחכות עד הבחירות באיראן בחודש יוני ולא לעשות בשלב זה שום דבר מעשי והשני לאחר הבחירות, פתיחת שיחות מואצות בין ארצות הברית ובנות בריתה למול איראן.

    לפי תכניתו ההבנה בישראל ששני נושאים יידונו שם. נושא הגרעין האיראני והאצת העשרת האורניום מחד ופיתוח הטילים המדויקים מאידך. צריך להדגיש. כל מי שאתה משוחח איתו בממשל החדש מדבר על סדרי העדיפויות שיש לממשל החדש ובראשם המלחמה בקורונה לפני הכל.

    ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס הזה. הגרעין האיראני והטילים הבליסטיים לא מתחשבים בקורונה ולכן יש חשיבות גדולה לנסיעתו של ראש המוסד לארצות הברית ולהצגת עמדותיה של ישראל.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא מבינים את הכותרות שלכם – תנסחו אותם יותר טוב