עד שעות הבוקר המוקדמות: כוחות משטרה חוללו מהומות בבני ברק

    בנצי לייזרוביץ 8 Comment on עד שעות הבוקר המוקדמות: כוחות משטרה חוללו מהומות בבני ברק

    לאחר אירוע אלים וחמור כלפי בלשים, יצאה המשטרה למסע פראות לילי ברחובות בני ברק; שוטרים השליכו רימוני הלם והיכו עוברי אורח | סקירה

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות משטרה גדולים פשטו הלילה (בין חמישי לשישי) על העיר בני ברק, לאחר שמספר שעות קודם לכן אירעה התפרעות אלימה של קבוצה קיצונית על רכב של בלשי משטרה בלבוש אזרחי. הרכב ניזוק קשות, שמשותיו נופצו והבלשים אף נפצעו.

    השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הבטיח כי המשטרה תפעל למצות את הדין עם הפושעים: "האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה. ‏היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר. ‏מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפויית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה".

    שעות בודדות לאחר מכן כאמור, בסביבות חצות הלילה פשטו על העיר כוחות משטרה גדולים, ממוגנים והחלו להשליך רימוני הלם וליצור מהומות ברחבי העיר במה שנראה היה כמסע נקמה. הכוחות לא הבחינו בין העבריינים שביצעו את המעשה הנפשע לבין שאר אזרחי העיר החפים מפשע.

    למרבה האבסורד, השר אמיר אוחנה גיבה את התפרעות כוחות המשטרה וכתב: "אוהבים את הנחיות הקורונה או לא – תפקידה של המשטרה לאכוף. 2. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט. 3. רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה ע"ל עוול בכפו. אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר. אפשר לנצח – יחד. הניחו למריבות כעת. לכל זמן ועת לכל חפץ".

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הפנה אצבע מאשימה לשר אוחנה: "אדוני השר, כשהבטחת שהאלימות הפרועה בבני ברק 'לא תעבור בשקט' וש'התגובה בוא תבוא, ומהר' התכוונת לענישה הקולקטיבית הפרועה שביצעה המשטרה הלילה בעיר? אתה זה שנתת את האות למסע נקמה חסר רסן ובעיקר חסר הבחנה בין מי שחטא לאוכלוסיה נורמטיבית ושומרת חוק?"

    "אין שום דבר שיכול להצדיק את מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק. אכיפת חוק ממוקדת ויעילה – כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים – בשום אופן לא. במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון", כתב סמוטריץ

    סגן השר אורי מקלב תקף את התנהלות המשטרה: "אלימות כנגד אלימות? זריקת רימוני הלם ללא הבנחנה, ענישה ואלימות מול עוברי אורח, בהלת תינוקות וילדים קטנים, מעצרי שווא, כל זה מעמיד את השוטרים והמשטרה כולה במקום בו נמצאים הפורעים. אין אלימות תחת אלימות ואין ענישה קולקטיבית מול מיעוט שסרח".

    בשיחה שקיים אמש מקלב עם שר הבט"פ אמיר אוחנה, דרש סגן השר לעצור את ההשתלוללות הפרעית של המשטרה, "אסור לאפשר לשוטרים לצאת למסע נקמה, למשטרה יש תפקיד מוגדר בחוק ועליה לפעול אך ורק על פי מה שהחוק מאפשר לה ושלא פועלים כך הם עצמם נהפכים לפורעי חוק".

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס: "הלילה הוכח שוב הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להתנהלות המשטרה. לא ייתכן שבתגובה לאירוע קשה, כוחות משטרה יפעלו ברחובות בני ברק במסע נקם מופרע ומשולח רסן".

    "לא הגיוני וסביר שבאמצע הלילה עיר שלמה תבער מפיצוצי רימוני הלם, בגלל כמה עבריינים שהוקעו בתוקף על ידי נציגי הציבור. במקום לעצור את הפורעים, פגעה המשטרה בעיר ותושביה על לא עוול בכפם".

    "אני קורא לשר אמיר אוחנה ולמפכ"ל הנכנס קובי שבתאי: השיבו את אמון הציבור במשטרה והדיחו בהקדם את הקצינים שנתנו את ההוראה לנקום בעיר ותושביה".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      חילול השם!
      באיזה מדינה אנחנו חיים?
      מדינה שהמשטרה נגד אזרחיה???
      ומצד שני למה הבחורים תקפו את השוטרים??
      הם עוד לא למדו מי הם הם השוטרים במדינת ישראל???
      הם לא חשבו איזה חילול השם גדול יצא מזה???

    2. 7

      אתם יודעים מה הבעיה הבעיה היא שהתרגלנו לאלימות המשטרתית הזאת אין חיה כזאת בעולם גם שהתפרצו לפנטגון לא היה כך זה המשטרה הכי הזויה בעולם נכון שהיה חילול ה' גדול בתקיפה על השוטרים אבל ככה בסוריה אולי אולי זה ככה לשגע ככה עיר שלמה בשביל נקמה ולא לתפוס אפילו אחד שעשה את זה, זה משטרה???? זה מאפיה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אם אחרי כל פיגוע הם ככה יפשטו על הכפר של המחבל לא יהיו יותר במדינת ישראל פיגועים בטוח!!!!!!! אין כבר מספיק תעודות עניות למשטרה-מאפיה שלנו

      1. לא נראה לי שלפני שהשוטרים יוצאים לפעלה הם לומדים 'אורחות צדיקים', מדובר פה באנשים חילונים שניזונים מהתקשורת השמאלנית, וברגע שמרגיזים אותם הם מתעצבנים, מה מצפים מהם?????? הבושה זה שיש בחורים מהשוליים שהולכים ומתגרים ואחר כך מתלוננים על השוטרים, גדולי ישראל נגד כל זה.

    3. 6

      לא רואים פה שוטרים משתוללים

    4. 5

      בושה לחברי הכנסת החרדים על חוסר הפעילות נגד המשטרה – די רק לבקש את הקולות בקלפי, ולא לעשות כלום בשטח, די להתנצלויות על כל התפרעות של שוליים חרדיים, ומנגד לא לעשות כלום באלימות ברברית של ארגון הפשע של משטרת ישראל

    5. 4

      בושה! של חברי הכנסת החרדיים על חוסר הפעילות נגד המשטרה – די רק לבקש את הקולות בקלפי, ולא לעשות כלום בשטח, די להתנצלויות על כל התפרעות של שוליים חרדיים, ומנגד לא לעשות כלום באלימות ברברית של ארגון הפשע של משטרת ישראל

    6. 3

      מה האנשים האלו חושבים לעצמם???
      אי אפשר להבין את זה!! להתגרות בכוונה במשטרה? למה? מה יצא מזה?? רק חילול ה'
      נכון שהמשטרה מנצלת את העניין לנקום ולהתפרע בעיר שלמה אבל בסופו של דבר יש מחיר לכל דבר ולא כל תושבי בני ברק צריכים לשלם אותו בגלל כמה פושטקים שמשתעשעים בלשרוף ניידות!!!!!!