ניסנקורן: "הסגר נמשך כל כך הרבה זמן כי אין אכיפה"

    ישראל רובין 2 Comment on ניסנקורן: "הסגר נמשך כל כך הרבה זמן כי אין אכיפה"

    השר לשעבר אבי ניסנקורן בראיון ל'קול חי': "נושא החמרת האכיפה לא עבר בלחץ של הח"כים החרדים. אם הם רוצים לקיים את החוק למה הם הכריחו את ראש הממשלה לוותר על זה? דוקא בנושא המסיכות התנגדתי להחמיר. אני הייתי בעד להחמיר את הקנסות בנושא פתיחת מוסדות חינוך; כולם צריכים לקיים את החוק באופן שווה"

    אבי ניסנקורן צילום: פלאש 90
    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר, מועמד מפלגת הישראלים אבי ניסנקורן אומר כי אפקטיביות הסגר תלויה קודם כל ביישומו: "לסגר יש מטרה – לצמצם את התחלואה. יש עשרות מתים ביום. זה חייב להיות עם אכיפה מלאה. לצערי בחלק מהמגזרים וגם בחרדי זה לא שומרים על הכללים והארכת הסגר תלויה בקיומו המלאה ע"י כולם".

    בשיחה עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, אומר ניסנקורן כי על כולם לקיים את הכללים והחוק באופן שווה: "אני מכבד את אורח החיים החרדי אבל קיום החוק הוא נר לרגלינו. אני לא רוצה להגיד שהמשטרה פעולת לא כשורה. יש תחושה שחלק מהמגזר החרדי בא ואומר אנחנו נאפשר לימודים למרות ההנחיות".

    לדברי ניסנקורן: "הנסיון להשוות בין אוכלוסיות הוא טעות. אני אמרתי שצריך אכיפה מלאה ולקיים חוקים ולא משנה איפה זה ומה זה. צריך לקיים את החוק. יש כללים. הכללים אומרים כרגע אין לימודים בגלל שיש תחלואה. זה לא משנה איזה מגזר זה. זה לא הענין".

    עוד אמר ניסנקורן בראיון: "אנחנו בסיטואציה שאנחנו לא יכולים שמישהו לא יקיים את הכללים וזה לא משנה מי זה. אחרת בשביל מה יש סגר. זה א-ב. כמו שכולם צריכים לשלם מיסים".

    השר לשעבר מאשים את ראש הממשלה בכניעה לשותפיו הקואליציוניים: "ראש הממשלה לא מתפקד. הוא חושש מהשותפים הטבעיים ועסוק בענייניו האישיים. כל אחד הרי חושש לבריאות שלו ושל משפחתו. אני חושב שלרוב הציבור חשוב שההנחיות יקויימו".

    ניסנקורן שולל את הטענות על החלטות נגד הציבור החרדי בממשלה: "דרעי יושב בקבינט ואשר יושב בוועדת החוקה ויש להם כוח מאוד גדול. אני לא מכיר מקרים שהלכו על הראש של השר דרעי".

    ניסנקורן תוהה האם הנציגים החרדים בעד קיום הסגר אם הם מתנגדים להגדלת הקנסות: "נושא החמרת האכיפה לא עבר בלחץ של הח"כים החרדים. אם הם רוצים לקיים את החוק למה הם הכריחו את ראש הממשלה לוותר על זה". עם זאת, מדגיש השר לשעבר: "דוקא בנושא המסיכות התנגדתי להחמיר. אני הייתי בעד להחמיר את הקנסות בנושא פתיחת מוסדות חינוך".

    "הסגר הזה נמשך כל כך הרבה זמן כי אין אכיפה", טוען מועמד רשימת הישראלים.

    בהתייחסו להצהרת יו"ר מפלגתו בנוגע לאירועי התרבות, אומר ניסנקורן: "אנחנו שומרי חוק. כשרון חולדאי קרא לפתוח את אירועי התרבות הוא לא התכוון לעשות את זה כי זה לא על פי חוק".

    "אין דבר כזה כללים שונים לכל חברה. ראש הממשלה נכנע פה. הכלל הוא פשוט: התקהלות מייצרת תחלואה. כל הטיפול במגיפה הזו זה מניעת התקהלות".

    "אני לא ביקרתי את אמא שלי מאז תחילת הסגר", מספר השר לשעבר.

    ניסנקורן התייחס בראיון גם לדו"ח העוני שהתפרסם היום ואמר: "אנחנו היום ראינו את דו"ח העוני והוא מראה לנו תמונה קשה. לצערי ראש הממשלה נמנע במשך שנתיים להעביר תקציב. זה הדבר הראשון שנעשה בממשלה חדשה: תקציב הוא הדרך לצמצם את העוני".

    השר לשעבר מעריך כי יהיו חיבורים בגוש השמאל: "אני מאמין ששבוע הבא יהיו חיבורים. אני בא מהמרכז שמאל. חשוב שיהיה מרכז שמאל חזק בישראל וגם החיבורים ישקפו את זה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין על הכתב הזה , מפתיע כל פעם מחדש, רהוט וקולע.

    2. 1

      לא אכיפה צריך אלא משמעת!
      ובעיקר משמעת עצמית