לאחר שהסית נגד היהודים: נשיא תוניס התנצל בפני רבה של המדינה

    אבי יעקב No Comments on לאחר שהסית נגד היהודים: נשיא תוניס התנצל בפני רבה של המדינה
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הפרסום הבינלאומי בעקבות דבריו הקשים של נשיא טוניסיה קייס סייד בגנות יהודי ארצו בפני ההמון במדינתו אז טען כי אי היציבות המדינה נגרמת בגלל היהודים. הנשיא הטוניסאי התנצל בפני רב הקהילה היהודית ומבהיר את דבריו מחדש בטענה כי הדברים שפורסמו אינן נכונים.

    הנשיא התוניסאי שוחח עם הרב הראשי של ג'רבה, הרה"ג רבי חיים ביתן, והתנצל בפניו על הדברים הקשים שהטיח בקהילה היהודית בארצו.

    בהודעה שפרסם כתב סייד כי: "בעקבות חדשות כוזבות שמסתובבות, חשוב שנשיאות הרפובליקה תעמיד דברים על דיוקם. ראשית: נשיא הרפובליקה לא נחשף לדת כלשהי, ולא הייתה הצדקה סבירה לכל אדם שפוי להעלות את נושא הדתות לאור ההפגנות הללו, בנוסף לעובדה שהוא סבור שנושא זה כלל לא הועלה בתוניסיה. שנית: עמדתו של נשיא הרפובליקה ברורה בעניין זה, שכן הוא מבדיל בין יהדות מחד, וציונות מאידך.

    "נשיא הרפובליקה הבהיר בשיחת טלפון עם הרב הראשי, חיים ביטן, כי יהודי תוניסיה הם אזרחים הנהנים מהטיפול וההגנה של המדינה התוניסאית כמו כל האזרחים האחרים. זכות זו, אינה ניתנת לערעור.

    "למרבה הצער, יש כאלה בתוניסיה שלא מהססים לשקר ולהשמיץ ולהעמיד פנים שהם חד משמעיים על מנת להשיג יעדים פוליטיים המוכרים לכולם". לשון ההודעה.

    כזכור, בסיור שערך נשיא טוניסיה החדש קייס סייד, האשים סייד בפני ההמון בשכונת מגוריו 'מנהילה' בבירה תוניס את היהודים בפומבי באחריות לחוסר היציבות במדינה. בעיר מתקיימות הפגנות אלימות נגד הממשלה עקב המצב הכלכלי המלוות במעשי ביזה.

    ארגונים יהודיים ובהם 'ועידת רבני אירופה' גינו את דברי הנשיא סייד והביעו דאגה לשלומה של הקהילה היהודית בתוניסיה. בהודעה שפרסמה כתבו ראשי הועידה כי; 'ועידת רבני אירופה' מביעה את דאגתה העמוקה בעקבות דבריו הפומביים שנשא נשיא תוניס, קאיס סייד, הבוקר, והאשים את היהודים באחריות לחוסר היציבות במדינה – הועידה קוראת לנשיא תוניסיה לחזור בו מדברים אלה, המהווים איום מיידי על שלמותם הפיזי והמוסרי של אזרחי יהודי תוניסיה'.



    0 תגובות