מתי מומלץ לנשים בהיריון להתחסן?

    צבי טסלר No Comments on מתי מומלץ לנשים בהיריון להתחסן?
    חיסון נגד קורונה צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים עלתה השאלה האם על נשים בהיריון ויולדות להתחסן נגד הקורונה. על רקע עלייה במספר היולדות והנשים בהיריון שסובלות מתחלואת קורונה קשה, קורא מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופ' יעקב בורנשטיין, לנשים בהיריון וליולדות להתחסן נגד הקורונה.

    "לפני שנים נאבקתי, יחד עם האיגוד הגינקולוגי, לרשום את החיסון נגד סרטן צוואר הרחם ולהכניסו לשגרת החיסונים, והיו רבים שהיססו והמליצו להמתין עשר שנים עד שיצטבר ניסיון בארצות אחרות, מכיוון שהיה מדובר בחיסון לא מוכר", נזכר פרופ' בורנשטיין.

    "בינתיים התברר שהחיסון הוגדר כבטוח ביותר עפ"י ארגון הבריאות העולמי. שערו בנפשכם שהיינו מעכבים בעשר שנים את הכנסת החיסון ההוא. מיליוני נשים ברחבי העולם היו עלולות לחלות באותו פרק זמן בסרטן צוואר הרחם".

    לכן, "מכאן אני מסיק שגם את החיסון הנוכחי אין לדחות. הוא הוכח כבטוח ויעיל. מחלת הקורונה קשה ביותר, ואנו נתקלים בנשים במצב קשה, עד כדי הנשמה, שעקב המחלה היה צורך לסיים את היריונן, מכיוון שהיו בסכנת חיים, והחיסון הזה הוא הדבר היחיד שיכול למנוע את המחלה".

    פרופ' בורנשטיין מוסיף: "אני קורא לנשים להתחסן. החיסון מאפשר שקט נפשי וביטחון. ניתן לתת אותו בהיריון, ולמי שמאוד חוששת – אני ממליץ להמתין לאחר השליש הראשון ואז להתחסן. גם לזוגות שמתכננים היריון אני ממליץ להתחסן, וכמה שיותר מהר, כדי להסיר את הדאגה של המחלה ולעבור היריון ולידה בטוחים".

    פרופ' בורנשטיין מסביר, כי יולדת שחלתה בקורונה יכולה להיניק את תינוקה. "הווירוס אינו עובר בחלב", הוא אומר. "אם האם חיובית לנגיף לאחר הלידה, אנו לא מאפשרים מגע הדוק עם הרך הנולד, אך ניתן לשאוב את החלב ולתת לתינוק".

     



    0 תגובות