היועמ"ש לשר האוצר: "יש לנהוג בריסון בתוכניות סיוע כלכליות"

    ישראל רובין 1 Comment on היועמ"ש לשר האוצר: "יש לנהוג בריסון בתוכניות סיוע כלכליות"

    היועמ"ש הורה לעצור אתהצעת החוק הממשלתית שתביא להוזלתה במחירי בחלב בפתיחת השוק לייבור מחו"ל | בתגובה אומרים בתנועה למשילות ודמוקרטיה: "אין ליועץ המשפטי לממשלה כל מעמד או תפקיד בפיקוח על הממשלה, או על סבירות פעולותיה"

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חסר תקדים: לאחר ההסכמות בין משרדי הממשלה האוצר והחקלאות לפתיחת משק החלב לתחרות, שיביא להורדת יוקר המחייה במוצרי החלב, היועמ"ש שיגר מכתב לשר האוצר והורה לו להימנע מהעברת החוק הממשלתי בכנסת להארכת מחיר המטרה.

    היועמ"ש כתב לשר האוצר כי "יש לנהוג בריסון ובאיפוק בכל הנוגע לתוכניות סיוע כלכליות בתקופת הבחירות ולהיזהר מפני שימוש לא הוגן במשאבי המדינה לתעמולה".

    בתגובה להנחייתו של היועמ"ש אומרים בתנועה למשילות ודמוקרטיה: העובדה שאנו נמצאים בתקופת מערכת בחירות לא הופכת את היועץ המשפטי לממשלה לראש הממשלה או לבעל תפקיד כלשהו היכול להנחות את השרים לתאם עמו או לקבל את הסכמתו מראש לקידום תוכניות כלכליות או אחרות.

    עוד הוסיפו, הנחייתו של היועמ״ש ניתנה בחוסר סמכות ואנו מקווים ששרי הממשלה ושר האוצר בכללם יפעלו בהתאם לחובתם ולסמכויותיהם לטובת אזרחי מדינת ישראל.

    עוד מבהירים כי הממשלה הנוכחית אינה ממשלת מעבר ואף אינה ממשלה יוצאת, אולם גם אם הייתה, חוק יסוד הממשלה קובע כי אין ואקום שלטוני וכי עד לכניסת ממשלה חדשה לתפקידה, הממשלה הנוכחית צריכה להמשיך בתפקידה.

    לכן אומרים בתנועה: "אין ליועץ המשפטי לממשלה כל מעמד או תפקיד בפיקוח על הממשלה, או על סבירות פעולותיה".

    המכתב של מנדלבליט: קידום תכניות כלכליות בתקופת בחירות



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מנדלבליט: תפיץ לציבור את אישורך הכתוב לפתוח תיקים פליליים נגד ראש הממשלה. אח"כ אולי נתייחס למכתבים שלך על מחיר החלב.