זעם על רה"ע: חריש אישרה את חוק פתיחת המרכולים בשבת

    איתי גדסי No Comments on זעם על רה"ע: חריש אישרה את חוק פתיחת המרכולים בשבת

    מועצת העיר אישרה את חוק פתיחת המרכולים בשבת בעיר – החוק עבר ברוב של 7 תומכים מול 2 מתנגדים ובראשם סגן ראש העיר נציג ש"ס. ח"כ אשר: "מצער שראש עיר בישראל נגרר אחרי מקהלת "מה יפית" ומנסה לקבוע את אופי העיר באמצעות חוקים דרקוניים הפוגעים במסורת ישראל"

    העיר חריש צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת העיר חריש אישרה היום (רביעי) את חוק עזר עירוני המתיר פתיחת מרכולים בשבת. מציג ש"ס במועצה, סגן ראש העיר הרב שלמה פרץ התנגד בהוראת גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ש בעדני. נוסף אליו חבר מועצה מהבית היהודי שהתנגד לחוק. למרבה הצער החוק עבר ברוב של 7 חברי מועצה שהצביעו בעד פתיחת המרכולים בשבת.

    בשיחתם לאחר ההצבעה הודה ח״כ אבוטבול לרב פרץ ואמר לו: "הנציגים החרדים בכנסת מביעים צער עמוק על אישור החוק ע״י אנשים שחלקם חובשי כיפה… אנו נמשיך להיאבק למען שמירת השבת בחריש ובמדינה היהודית, ואנו קוראים למועצת חריש לבטל את החוק המסוכן לשמירת השבת והיהדות, למרות שהורד ממנו פרק המסחר בהשתדלות הנציג החרדי הרב שלמה פרץ".

    עוד אמר ח"כ אבוטבול: "גדולי ישראל מחזקים את ידי הנציגות המקומית שהם שליחי ציבור אמיתיים המייצגים את עולם התורה והיהדות, ועומדים בקו החזית במאבק על שמירת הסטטוס קוו בעיר החדשה ועל שמירת כבוד השבת שהיא מקור הברכה".

    יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה: "מצער שראש עיר בישראל נגרר אחרי מקהלת "מה יפית" ומנסה לקבוע את אופי העיר באמצעות חוקים דרקוניים הפוגעים במסורת ישראל. אסור שהשבת תהפוך לקרדום פופוליסטי עבור יחסי ציבור".

    עו"ד מיכאל ליטווק, תושב חריש הפעיל נגד החוק, מסר בתגובה: "ראש עיריית חריש פוגע פעם אחר פעם בקדושת השבת החל מהסכם קואליציוני המתיר חילולי שבת נרחבים, הסרת צופרים המשמיעים נעימות שבת וכעת הוא בחר להעביר חוק הפוגע בצביונה היהודי של העיר".

    עוד הוסיף, "מצער שראש עיר המגדיר עצמו שומר מצוות פועל לפי החליל של סיעת הליברלים ולא נשמע לדעתם של גדולי ישראל שהתנגדו לחוק פה אחד. אנו בוחנים כעת את חוקיות החוק שעבר במחטף ונעשה הכל על מנת שהחוק לא יאושר על ידי שר הפנים".

    סגן השר אורי מקלב אמר בתגובה הערב: "לצערנו לאחר שכל גדולי ישראל והרבנים יצאו כנגד חוק העזר באופן נחרץ שביקשה מועצת העיר חריש לאשר הגיע ראש העיר לרבנים והגיש הצעה אחרת שהייתה אמורה לעשות שינוי משמעותי, התברר כי ראש העיר לא נתן תמונה מלאה והוסיף ברגע האחרון דברים הפוגעים בשמירת השבת, באופי העיר ובחינוך הילדים".

    מקלב הבהיר כי "הצעת החוק כפי שאושרה מגדילה באופן ממשי את הפגיעה בשבת קודש, תאפשר פתיחת אולמות בילוי ועסקים שונים בליבה של העיר חריש, זוהי פגיעה ממשית בצביון העיר חריש ובשבת קודש, חילולי השבת בעיר בה מתגוררים שומרי תורה ומצוות זהו דבר שלא ניתן לחיות איתו, שמירת השבת במרחב הציבורי היא שמירת הזהות היהודית ומאפשר ליהודי באשר הוא לשמור את הזיקה הבסיסית של המורשת היהודית".



    0 תגובות