המונלוג הישיר והכואב של אבי מימרן: "רוצחים, תברחו לעיר מקלט"

    אסתי פלד 8 Comment on המונלוג הישיר והכואב של אבי מימרן: "רוצחים, תברחו לעיר מקלט"

    מגיש ה"מהדורה המרכזית" אבי מימרן פותח את המהדורה במונלוג ישיר וכואב על המצב הקשה בציבור החרדי, לאור הזינוק המטורף בתחלואה: על ההפקרות והזלזול בחיי אדם, באירועים, בתפילה, ובתתי"ם. אי תפקוד ראשי הערים החרדיות, על תסביך רדיפת הדת, התקשורת, תפקידם של אנשי החוק, והחומרות ההלכתיות שעולות בחיי אדם? והמספרים הקשים בציבור החרדי | האזינו

    צילום: עפר גדנקן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) ב"מהדורה המרכזית", פתח המגיש אבי מימרן בדברים מצמררים ומרגשים שיצאו מהלב, בהם מנה את הקורבנות שנספו במגיפת הקורונה בקרב הציבור החרדי ונשא דברים נוקבים על חובת הזהירות.

    מימרן חשף את המספרים הקשים של החולים והנפטרים: "תשע נשים צעירות ללא מחלות רקע נאבקות על חייהן כרגע, יש להם 47 ילדים שמחכים להם בבית. 5 נשים כבר נפטרו.

    432 אנשים ונשים בני הציבור החרדי נפטרו. מתוכם 158 אנשים לא עברו את גיל 75. מתוכם 34 אנשים שלא זכו להגיע לגיל 55. והאם זה משנה הגיל? כי נתפסה לנו במודעות כי הקורונה הורגת גם אנשים צעירים. התורה לא משנה ולא מבדילה בין צעיר או זקן. הסנהדרין לא נתנו הנחה למבוגר אם הרג או נהרג, אין דבר כזה בתורה.

    78 אנשים מהציבור החרדי מאושפזים כרגע במצב קשה. מתוכם 9 נשים בהיריון. גם בבתים ישנם אנשים חולים באופן קשה, שיתנו את כל הונם כדי לחזור לבריאותם. התורה מצווה אותנו לשמור על הבריאות ככל שהדבר נתון בידינו".

    מימרן ממשיך ושואל על ההיתר ההלכתי להכניס את עצמו וסביבתו לסכנה: "יש מצווה לערוך חתונה עם 800 משתתפים? אין אחד שיכול להדביק אדם שיכול היה להידבק ולמות? והגמ' בשבת פב' מספרת שרב הונא אומר לבן שלו שיילך ללמוד אצל רב חסדא ודווקא בגלל שהוא מדבר איתם גם על ענייני בריאות בשיעוריו. הרמב"ם דיבר המון על שמירת הבריאות. גם השולחן ערוך מורה להיזהר מכל מכשולות שעלולות להזיק לרבים, ולכן יש מצווה להישמר מדברים המזיקים. אז מה נאמר על אירועי שמחה?".

    מימרן מוסיף ומתייחס לתסביך רדיפת הדת שאוחז דרך קבע בשוליים: "אין כאן רדיפת דת, זה לא ליברמן ולא ביבי, זה כל אחד שמזלזל בשם כל מיני אמירות קדושות, בשם החיידר, התורה, התפילה או אירועי שמחה. ומצפצפים על ההוראות שמשרד הבריאות לא רואה ולא שם לב. ישנם אנשים שמתנהגים כאילו משרד הבריאות הם הק.ג.ב והוא היהודי שצריך לחפש כזית מצה בסתר ואז נחשוב איך להתחמק מהם ונכבה את הפאלפון, אבל בכך הרגת יהודי?".

    מימרן גם משיב על הטענות לחילול ה' מצד התקשורת ואומר: "וישנם שמאשמים את התקשורת כי הם חבורת לבלרים שרק גורמים לחילול ה', האם לבקש ממך יפה לא להרוג את השכן שלך זה אמירת מוסר? לתת לעולם התורה לחזור ללימודו בזמן זה מוסר? האם חזרה לשגרה במהירות בכדי שלא יאבדו עוד ילדים ברחובות זה מוזר? חילול ה' זה הסרטונים שיוצאים לעיני כל עם ישראל מאירועים חרדיים. ישנם אנשים שלא ילכו לסמינר של ערכים כבר בגלל הסרטונים האלה זה חילול ה'. תהיו חזון איש בחילול ה'".

    מימרן ממשיך לבקר בחריפות את התנהלות של שוליים בציבור ואומר: "תברחו לעיר מקלט. רוצחים בשוגג צריכים לברוח לעיר מקלט. לא משנה מי אתה ומאיזה מגזר הגעת? יש אנשים שתמיד הולכים נגד הזרם. אבל כאן זה היזק לאחרים. אנשים נפטרים, משפחות מאבדות פרנסה, ילדים לא חוזרים לתלמודי התורה והישיבות. ותפקידם של השוטרים הוא לאכוף את הסגר. ראשי הערים החרדיות איפה אתם? קולכם לא נשמע. יש לכם מאות עובדים כוח ועוצמה בידיים, קומו ותביאו פתרונות. כל אחד צריך לקחת על עצמו ועל משפחתו אחריות", סיים מימרן את המונלוג החשוב ביותר שנאמר בתקשורת החרדית מאז תחילת המגיפה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      תודה רבה מעומק הלב!!
      פשוט תודה על כל מילה! סוף סוף מישהו מדבר לעניין וזועק את הזעקה של כולנו!

    2. 7

      ואוו חזק רק לקוות שזה יכנס לכולם ללב ואם כן אבי אתה אחד השליחים

    3. 6

      כל הכבוד לך אבי!!!!!!!!

    4. 5

      כל הכבוד!
      סוף סוף מישהו שלא מפחד להגיד את האמת!
      הגיע הזמן שנוקיע לגמרי את הצביעות והקרבנות של המגזר שלנו.
      בטח כבר תקום הזעקה "איך הוא מעיז לפעור את פיו נגד גדולי ישראל ? מיהו שיחליט מה יותר חשוב, חיי אדם או השתפות בחתונה של ה"רעבעס קינד"? אנטישימי!!! רודף דת!!!
      כך הגבנו לפרופ' רביד וכל מי שהביע ביקורת כנה ואמיתית.
      בבקשה חזקו ואמצו! אל תתנצל!! ואל תתנו יותר במה לנרדפות השיקרית שמשמיעים נציגנו.

    5. 4

      תודה ענקית על כל מילה!
      אבל למה לא קוראים למילים בשמם – כן, החסידים! והפלגים הקיצוניים מהחרדים.
      למה מפחדים לקרוא נגדם? למה האנשים לא מוחים בהם – בשטיבלאך לצעוק עליהם!
      וגם ברדיו אם אפשר להקדיש במלחמה בתוך הציבור החרדי כמה דקות יותר – אנשים מתים!!!!!!

    6. 2

      תודה גדולה על הדברים אבל חייבים להבין משהו אחד בסיסי מגפה ירדה בגלל שנאת חינם!!! די אנחנו לא יכולים יותר כל כך הרבה צרות ממגפה והשנאה עדיין נמשכת -נתקים חרמות הצקות בלי סוף וכולם שותקים דמינו נשפך כמים כן ממש כך. וכואב כואב לי לספר לכם שהמגפה לקהילה שלנו עשתה רק טוב לא נפגשים אז לא רבים אני בוכה שאני כותבת את זה כי אני יודעת שבגלל המגפה יש נפתרים יש חולים יולדות בסכנה וכו..
      אבל תדעו שבגלל המגפה ילדינו בבית כי יש סגר אז לא מציקים להם .לא יוצאים אז אין את השכנים שיורקים ומסובבים לנו את הראש יש משהו שמסכים כבר לזעוק! ככל שהשנאה גדלה- גדלה המגפה תראו מה קורה!!!! אחיות שלי לא מדברות איתי לא עונות לטלפון ושיש חתונה לא מזמינות מה? מה עשיתי להם? וחברות שכן רוצות קשר אז מפחדות כי יצאו להם את הילדים מהמוסדות וזה רק קצת מהצער שאנחנו עוברים…..
      מה יהיה??????

    7. 1

      תודה רבה על הדברים אבל חייבים להבין שמגפה באה לעולם בגלל שנאת חינם מה יהיה עם כל המחלוקות דמינו נשפך כמים יום יום