השר אמסלם מגיב בחריפות: התפקידים הבכירים "לאליטות"

    איתי גדסי No Comments on השר אמסלם מגיב בחריפות: התפקידים הבכירים "לאליטות"

    השר דוד אמסלם מגיב לתביעה כנגדו מטעם התנועה לאיכות השלטון, והופך את התביעה לכתב אישום כנגד "האליטות" כלשונו ורצונם לשמר את תפקידי המפתח בחברות הממשלתיות לעצמם, ולנטרל ממוקדי הכוח את בני הפריריפייה הציבור המזרחי והחרדי. אמסלם כותב: "דווקא התנועה לאיכות השלטון היא שמרסקת את אמון הציבור נוכח רצונה לצמצם את מגוון המועמדים ונוכח העובדה כי היא מגישה עתירות ממניעים לא ענייניים ובאופן סלקטיבי"

    חכ דוד אמסלם צילום: פלאש 90
    21:51
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on הרב שווינגר: "עולם הישיבות ישרוד גם בלי תקציב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הדיגיטל הלאומי, ח"כ דודי אמסלם מגיב היום (שלישי) לתביעה של התנועה לאיכות השלטון על החלטתו בעניין מנהלים החברות הממשלתיות, שלקחת דירקטורים ומנהלים מהנבחרת הדירקטורים שהקים יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אז כשר האוצר וממשיך עד היום.

    השר אמסלם שלח מכתב לרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, ולגב' מגי קריטנשטיין, עו"ד מנהלת מחלקת תובענות ייצוגיות ודיני עבודה בפרקליטות מחוז ירושלים, ובו ההתיחסות שלו.

    לדברי השר אמסלם, "קיימת חשיבות ואינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה לאיוש המשרה באופן מיידי. למנהל רשות החברות הממשלתיות סמכויות סטטוטוריות שהוטלו עליו בחוק ופעילותו היא בעלת מאפיינים מקצועיים מובהקים".

    השר הבהיר כי "תביעת התנועה לאיכות השלטון הינה תביעה קנטרנית, מופרכת ומסולפת, אשר הוגשה ממניעים זרים ובאופן סלקטיבי כפונקציה של זהות השר הממנה ולא כפונקציה של תקינות ההליך. התביעה משוללת כל יסוד עובדתי ומשפטי, תוך ניסיון בוטה להטעות את בית הדין".

    השר אמסלם המשיך ותקף כי "התנועה לאיכות השלטון לא דואגת ל"איכות השלטון", אלא פועלת באופן אקטיבי להחלפת השלטון ומונעת מאינטרסים פוליטיים מובהקים. לא האינטרס הציבורי עומד מאחורי התביעה, אלא מאבק התנועה בעקרון אותו אני מוביל, של שוויון ומתן הזדמנות שווה למועמדים רבים ורחבים מכל קצוות הקשת של החברה הישראלית לאיוש משרות ותפקידים במדינה. מבחינת התנועה לאיכות השלטון, עדיף לשמור את התפקידים הבכירים "לאליטות".

    השר אמסלם לא חסך את שבט ביקורתו מהתנועה והוסיף, "לטענת התנועה הליך זה פוגע בשוויון ו"מרסק את אמון הציבור ברשות ואיננו סביר באופן קיצוני". אלא, שכלשון המשפט הידוע, כל שנותר לומר בעניין זה הוא- "הפוך גוטה הפוך". התנועה היא שפוגעת בעקרון השוויון. היא מבקשת להעלות את רף הכניסה ולקבוע תנאי סף גבוהים בהרבה מהמקובל, אפילו מאלו שהיו בהליכים קודמים למשרה זו".

    לדבריו, "הכל על מנת לצמצם את קשת המועמדים הראויים, כדי שאותה אליטה עליה היא מגנה תמשיך לאייש את המשרות הבכירות ביותר בשירות הציבורי. דווקא התנועה לאיכות השלטון היא שמרסקת את אמון הציבור נוכח רצונה לצמצם את מגוון המועמדים ונוכח העובדה כי היא מגישה עתירות ממניעים לא ענייניים ובאופן סלקטיבי".

    אמסלם רמז להתנהלות פוליטית מובהקת לגביו אף עם ניחוח גזעני, "אם השרים הממנים הם דוד אמסלם או מירי רגב, התנועה מוצאת לנכון לעתור. כאשר מדובר במינוי של מר ניסקורן- שר המשפטים לשעבר, התנועה לא עותרת".

    בסיום מכתבו סיכם השר דוד אמסלם, "טרם סיום, אתייחס לטרוניות התנועה לאיכות השלטון ביחס לכך שהח"מ לא ענה לפנייתם, תוך שצוין בעזות מצח של ממש כי העתירה הוגשה נוכח כך כי לא התקבלה תגובה מטעמי. ובכן- אין כל חובה שבדין שאענה לפניותיהם ואין לי כל כוונה גם בעתיד לענות להם".

    השר הבהיר כי "וודאי כאשר כל מטרת הפנייה היא להפריע לי בביצוע תפקידי, וודאי וודאי שעה שאני יודע כי ממילא כל תגובה שאגיב לא תחסוך את הטענות המגמתיות אותן תטען התנועה לאיכות השלטון. אותם האמת לא מבלבלת. שהרי לשיטתם הח"מ- שר במדינת ישראל- הינו בסה"כ- כפי שאמר יו"ר התנועה המהולל בעבר: "בריון קשקשים, רפה שכל וזב חוטם". אין בכוונתי להגיב לפניות של גורמים גזעניים ואינטרסנטים שפועלים לקידום אג'נדה פוליטית מובהקת, תחת כסות ציבורית".

    בסיום מכתבו כתב השר, "אשוב ואדגיש – האינטרס הציבורי מחייב כי הליכי איוש המשרה יימשכו במהירות האפשרית לשם קידום הנושאים הדחופים והבוערים המונחים על שולחנו של מנהל רשות החברות ובעיקרן הליכי ההפרטות אשר צפויים להניב לקופת המדינה בתקופת הקורונה סכום של כ 18-15 מיליארדי ש"ח. לאור האמור במכתבי זה אבקשך להציג עמדתי זו בפני בית הדין ולפעול בנחישות לדחיית התביעה והעתירה על הסף".



    0 תגובות