מסתמן: הממשלה תאריך את הסגר ב-10 ימים: דרעי: "הפעם נתמוך"

    איתי גדסי No Comments on מסתמן: הממשלה תאריך את הסגר ב-10 ימים: דרעי: "הפעם נתמוך"

    בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "הרבה יותר קל להתעלם מהזינוק האדיר בתחלואה ופשוט לפתוח את הכל, אבל זה יעלה בחיי אדם רבים. אני לא שם, אף פעם לא הייתי שם ואף פעם לא אהיה שם"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כעת מתכנסת הממשלה לקראת ההחלטה האם להאריך את הסגר בימים נוספים, ראש הממשלה הציע להאריך את הסגר ב-10 ימים נוספים ולסיים אותו ביום ראשון הבא בחצות הלילה, ככל הנראה מדובר בהצעה שמקובלת על כחול לבן והיא ככל הנראה תאושר. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר בישיבה, "בסגר הקודם תמכתי בהחלטה אך נמנעתי בהצבעה בגלל סגירת בתי הכנסת, היום לאור הדחיפות הגדולה אני מוותר על המחאה. אני והרב אביטן נצביע בעד הסגר".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו במירוץ צמוד בין מבצע החיסונים לבין התחלואה הגואה בעולם בגלל המוטציה". נתניהו הבהיר כי כעת באירופה, "במקום להסיר את הסגר כמתוכנן, מדינות רבות באירופה נערכות עכשיו להאריך אותו עד מרץ ואפילו עד אפריל".

    לכן הבהיר ראש הממשלה כי בישיבה "אנחנו חייבים להמשיך ולקבל את ההחלטות הנכונות למען אזרחי ישראל. אנחנו צריכים להחליט מיד על הארכה נוספת של הסגר הקיים. זה אולי לא פופולארי, ולא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים להחליט היום ואני מצפה מכולם לתמוך בזה" ביקש נתניהו.

    ראש הממשלה חזר והבהיר בנחרצות כי חייבים להאריך את הסגר, "נכון, הרבה יותר קל להתעלם מהזינוק האדיר בתחלואה ופשוט לפתוח את הכל, אבל זה יעלה בחיי אדם רבים. אני לא שם, אף פעם לא הייתי שם ואף פעם לא אהיה שם. מה שחייב להנחות את כולם זה הצלת חיים וקריסת מערכת הבריאות, שום שיקול אחר".

    נתניהו הזכיר את החתונה ההמונית אמש בבני ברק ואמר, "אני קורא לכל האזרחים, גם אלה שהשתתפו אתמול בחתונה השערורייתית בבני ברק להפסיק להפר את החוק. זו שפיכות דמים. אני קורא למשטרה לנקוט יד ברזל נגד כל מפירי החוק באשר הם".

    שר הביטחון גנץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "צריך להרחיב את החיסונים גם לתלמידי התיכון בגילאי 16-18. אני מציע להיעזר בצה"ל בכדי לסייע למרותקי הבית שאפשר להביא למוקדי החיסון ומקווה שנמצא את הדרך גם להעביר חיסונים לאלו שלא יכולים לצאת בסיוע".

    על הפרות ההנחיות אמר גנץ, "אני דורש אכיפה במקומות שמפרים את הסגר. אין משמעת והתנהלות ראויה. אלו חיי אדם. צריכים להסתכל על נושא היציאה מהסגר וההיערכות לתו הירוק. אם תהיה אכיפה ומשמעת נוכל לסיים את הסגר בתוך שבוע עד 9 ימים".



    0 תגובות