אור החיים: 'מה עלינו להבין וללמוד מהטכנלוגיה המתפתחת'

    הרב ברק בן ניסן No Comments on אור החיים: 'מה עלינו להבין וללמוד מהטכנלוגיה המתפתחת'

    הרה"ג ברק בן ניסן בפינה יומית מתורת רבינו חיים בן עטר הקדוש זצוקללה"ה

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבינו האור החיים הקדוש בפרשתינו מעלה שאלה מעניינת, מדוע ברא הקדוש ברוך הוא את כוח המשיכה של המגנט בעולם???

    ורבינו הקדוש עונה תשובה מוסרית שזה בא לחזק את האמונה שלנו בכוח הצדיקים, וכדלהלן:

    בכל דבר ובריאה בעולם יש ניצוץ של קדושה שנותן כוח קיום הדבר, וכשיוסר ממנו הניצוץ הקדוש הוא ימות ויתבטל. ולכך מוצאים בגמרא אצל רבי שמעון בר יוחאי ועוד צדיקים את המושג 'נתן בו עיניו ונעשה גל של עצמות'. כי העינים של הצדיק הם מקור הקדושה, ובכך יש להם כוח לשאוב ניצוץ קדוש כמו מגנט. כי 'קדושה' שיש בעיני הצדיק, מושכת את ה'קדושה' שיש ברשע וכך ממיתים אותו.

    בכך מסביר רבינו הקדוש את מה שנאמר במכת בכורות 'כֹּה אָמַר ה' כַּחֲצֹת הַלַּיְלָה אֲנִי יוֹצֵא בְּתוֹךְ מִצְרָיִם וּמֵת כָּל בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבְּכוֹר פַּרְעֹה הַיּשֵׁב עַל כִּסְאוֹ עַד בְּכוֹר הַשִּׁפְחָה אֲשֶׁר אַחַר הָרֵחָיִם וְכֹל בְּכוֹר בְּהֵמָה' דהיינו, על ידי שהקדוש ברוך הוא שהוא מקור הקדושה, רק עבר בארץ מצרים שאב מהם את ניצוצות הקדושה שבהם, וממילא 'ומת כל בכור' מעצמו בלי שום פעולה.

    ולפי זה מבאר רבינו הקדוש, את הסיבה שהקדוש ברוך הוא יצר בעולם את כוח המשיכה, כדי שיאמינו למושג שצדיק יש לו כוח משיכה בעיניו כמו מגנט.

    ובלשון קודשו: 'יש לך לדעת, כי כל מקור ישאף למינו וישאבנו, וזה הוא סוד בחינת בירורי ניצוצי הקדושה באמצעות נשמות ישראל ועסק תורתם, והצדיקים העצומים קדמונינו, יכירו בהביטם באדם רשע לברר ממנו כח החיוני שהוא בחינת הטוב, באמצעות הראיה הדקה אשר יביטו בעין החכמה, להוציא חלק הטוב ההוא, כי כשיתכוין למול ענף הקדושה תעשה בו נפש הצדיק, כמעשה אבן השואבת לברזל הנקראת קאלמיט"ע בלע"ז שתוציאנו ממקום שנקבע שם בראיה, וה' עשה דמיונות בעולם להאמין אדם בתורת חכם'. עד כאן לשון קדשו.

    וידוע בשם רבינו ה'חפץ חיים' זצ"ל שאמר כשיצא הטלפון לראשונה, שהקדוש ברוך הוא רוצה שיתעוררו ללמוד מזה, שאפשר לדבר כאן ולשמוע בקצה השני של העולם, וגם בשמים שומעים ורושמים כל מה שמדבר האדם למטה בעולם הזה.

    [אור החיים בא פרק יא פסוק ד]



    0 תגובות