30 שנה למלחמת המפרץ: ההתמודדות אז עם האיום הכימי והיום עם הנגיף הסיני

    אסתי פלד No Comments on 30 שנה למלחמת המפרץ: ההתמודדות אז עם האיום הכימי והיום עם הנגיף הסיני

    מלחמת המפרץ: המרגיע הלאומי נחמן שי, וחברת הוועדה המייעצת למגן ישראל הניה שוורץ, בריאיון על התמודדות עם העורף במהלך המלחמה והתמודדות כיום מול הציבור | האזינו

    לימוד תורה בימי מלחמת המפרץ עם מסיכות אב"כ מחשש לטילים עם גז צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המרגיע הלאומי דובר צה"ל דאז במלחמת המפרץ, נחמון שי התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" סיפר על הרגעים הדרמטיים במלחמה, "ישראל וערב הסעודית היו המטרות של סדאם חוסיין, במבט לאחר היו 17 תקיפות – 40 טילים שנורו לישראל. אך אז היה חשש עמוק שחוסיין עלול להשתמש בנשק כימי או ביולוגי, היה אדם מטורף ובלתי צפוי. שהחזיק עוצמה גדולה מאוד בידיו".

    עוד הוסיף, "העורף שלנו עמד בפני איום כבד וגדול. אני הייתי שם בכדי לדבר אל העורף הזה לכל הישראלים, בכדי לנסות ולהוביל אותם". שי מבהיר, "היה צורך אנושי לדבר אל האנשים באופן ישיר, האוכלוסייה החרדית שהיא מבודדת ומנותקת ממכשירי הצפייה, היה צריך להביא קול סמכותי ואנושי שיסביר את ההנחיות. לא ידענו אז מה היה צריך וגם לא ידעתי שזה יהיה אני".

    צילום: פלאש 90

    הגב' הניה שוורץ חברת הוועדה המייעצת ל'מגן ישראל', בריאיון ל"מהדורה המרכזית" סיפרה איך מתמודדים היום עם האיום של נגיף הקורונה, בשונה ממלחמת המפרץ, הפייק ניוז על החיסונים והשקרים בנוגע לנגיף והתרופות שמוצאים כר נרחב בציבור החרדי.

    צילום: פלאש 90

     



    0 תגובות