רנ"צ קובי שבתאי מונה למפכ"ל משטרת ישראל

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on רנ"צ קובי שבתאי מונה למפכ"ל משטרת ישראל

    בטקס שהתקיים במשרד הבט"פ קיבל רנ"צ קובי שבתאי את דרגתו החדשה ומונה רשמית למפכ"ל: "אדאג לכך שמשטרת ישראל תהיה תמיד במוכנות מבצעית גבוהה, בעלת חוסן ערכי, יצירתית, טכנולוגית, יעילה ותשכיל לזהות אתגרים ולהתמודד עמם באופן מיטבי"

    רנ"צ קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס מצומצם שהתקיים היום (ראשון) במשרד לביטחון הפנים במעמד שר הבט"פ ובני משפחתו של המפכ"ל הנכנס, הוענקו דרגות רב-ניצב ליעקב שבתאי. בכך מונה רנ"צ יעקב שבתאי באופן רשמי לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה ויעמוד בראש המשטרה במהלך השנים הקרובות.

    הדרגה שהוענקה לשבתאי | צילום: דוברות המשטרה

    בדברים שנשא במקום, אמר רב ניצב שבתאי: "אני עומד לפניכם ביראת כבוד עם פיקדון כה יקר שהפקדתם בידי. נפלה בידי הזכות להוביל ארגון המוכיח משחר הקמתו את מקצועיותו, מיומנותו ונכונותו לכל משימה ואתגר. ארגון שמתברך בהון אנושי ומסור הנתרם בכבוד ראש ובאחריות רבה לבצע שליחותו – הגנת ביטחונם האישי של אזרחי מדינת ישראל".

    "ארתום את כל כוחותי. אשתמש בניסיון הרב שצברתי לאורך השנים בכל תפקידי פיקוד ואעשה כל אשר לאל ידי להוכיח אני שראוי למעמד הכה מחייב לו זכיתי".

    "כיווני הפעולה העיקריים של משטרת ישראל בראשותי יתמקדו בעשייה המרכזית הנוגעת לכל הציבור ולאיכות החיים: המאבק בפשיעה ובפשיעה החמורה. אכיפת החוק באופן בלתי מתפשר מול הבריונות בכבישים והרחבת והעמקת שירותי האכיפה בחברה הערבית".

    "משטרת ישראל פועלת במציאות אשר משתנה בקצב מהיר. והאתגרים מתווספים בכל התחומים ובשנה האחרונה נוספה לנו ההתמודדות עם הקורונה. סדר היום דוחק תדיר את הפעילות המתוכננת כאשר אותן יחידות ואותן שוטרים נדרשות לבצע מספר פעולות באירועי הפרות הסדר והביטחון לסוגיהם".

    צילום: דוברות המשטרה

    "פעיליותינו מכוח החוק והמסכות הרחבות שניתנות לנו מחייבת אותנו ביתר שאת להתנהג באופן ממלכתי, הוגן ושיוויוני, כך שנקבל לגיטימציה מהציבור גם במצבי חיכוך וקונפליקט. ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון אשר הקים את המדינה ומוסדותיה, ראה את דמותה של משטרת ישראל באופן הבא: משטרה נקיית כפיים, יעילה ונאמנה היא תנאי ראשון ולביטחוננו ושלומנו הפנימי וערובה לשלטון החוק והסדר המתוקן. לשמירה על הזכויות והחובות של כל האזרחים במדינה".

    "יש לנו ארגון חזק שגאוותו לא רקב ביכולות המבצעיות והמקצועיות אלא גם בעיקר בחוסנו הערכי. מפקדי משטרת ישראל, קציניה, שוטריה ולוחמיה חדורים ערכים מוסריים ומסורים ופועלים מתוך תחושה אמיתית של שליחות. התפקיד שלנו הוא דרך חיים ועלינו לשמש דוגמא למופת".

    "אני מתחייב לגבות כל שוטר ושוטרת שיפעלו על פי דין, על פי אמות המידה המוסריות והערכיות של האגון. ובהקשר זה אני מתחייב לדאוג לכך ששוטרינו ולוחמינו ישובו לקבל את ההערכה הציבורית והאמון להם הם כה ראויים. ברצוני להודות לך השר לביטחון הפנים, מר אמיר אוחנה על האמון הרב שנתת בי".

    "בחרת להטיל עלי את המשימה ומרגע זה אני נוטל עלי את האחריות להוביל את הארגון ולספק ביטחון אישי למדינת ישראל על ידי השלטת חוק וסדר באופן בלתי מתפשר, תוך חיזוק כושר ההרתעה מול העבריינים".

    "לצד זאת, בכוונתי להוביל ארגון המעניק לכל אזרח שומר חוק במדינה את התחושה שאנחנו כאן בשבילו. לתפיסתי, שיטור מוצלח לא יכול להתקיים במנותק מהקהילה וצרכיה ולפיכך שירותי המשטרה בראשותי יגזרו מצרכי הציבור".

    "בתקופת כהונתי אדאג לכך משטרת ישראל תהיה תמיד במוכנות מבצעית גבוה, בעלת חוסן ערכי, יצירתית, טכנולוגית, יעילה, ותשכיל לזהות אתגרים ולהתמודד עמם באופן הראוי".

    "נפעל לשיתוף פעולה הדוק אם גורמי האכיפה המקבילים בארץ ומחוצה לה ועם כלל הגורמים האחרים להם ממשקים עם העשייה המשטרתית".

    המפכ"ל הנכנס נשנק בבכי ואמר בהתרגשות: "במעמד מרגש זה אני חסר את זכרו של אבי ז"ל, ששון, אותו איבדתי בהיותו בגיל 24. אבי היה איש מיוחד ויוצא דופן. חבר המחתרת היהודית בעיראק אשר נאלץ להימלט מהשלטונות דרך איראן, בארץ עסק בהוראה, שירת כקצין בצה"ל ומאז ומעולם היה עבורי דמות מופת, מודל להערצה ולחיקוי, בצניעות, בענווה ובדוגמא האישית של דרך ארץ, אהבת העם והמולדת. עם הצידה הערכית הזו של מורשת אבי אני יוצא לדרך החדשה והמאתגרת כמפכ"ל משטרת ישראל".

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בטקס: "אחרי למעלה משנתיים במהלכן למשטרת ישראל לא היה מפקד קבוע אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה, לטובתה של מדינת ישראל ומשטרת ישראל. כמו בכל תפקיד בו כיהנת, קובי, הצגת יכולות מרשימות של חשיבה מחוץ לקופסה ויזמות".

    "לאורך כל שנות שירותך במדים, המצוינות שלך, הערכים שלך והמאמצים שלך זכו להכרה והוקרה משמעותית בשלוש הזדמנויות שונות: אות מצטיין הנשיא בשנת 1994; עיטור המופת של משטרת ישראל בשנת 1995; ובעיטור האומץ של משטרת ישראל בשנת 2004. לאלו שאינם יודעים, נספר כי יש לך תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני במנהל חינוך, עניין שבא לידי ביטוי בהנחלת ערכים לפקודיך בכל משימה ותפקיד בו כיהנת, מתוך הבנה ותפיסה עמוקה כי על לובש מדים להיות דמות ערכית ראויה שתשמש מודל לחיקוי".

    צילום: דוברות המשטרה

    "זו המשטרה שאזרחי ישראל זקוקים לה. זו אחת מהסיבות הרבות, שבגינן אני מאמין שאתה האדם המתאים להוביל את משטרת ישראל ולחזק את אמון הציבור בה. קובי, אתה לוחם, מפקד ומחנך בכל רמ"ח איבריך. מרגע זה, משטרת ישראל מופקדת כעת בידיך למשמורת קבועה".

    "לפתחך משימות בוערות, דחופות ולא פשוטות לטיפול. בשם אזרחי ישראל כולם, ולמענם, אני מאחל לך הצלחה במשימה החשובה והכבדה שהסכמת לקחת על עצמך – לשמור על ביטחונם ושלומם של אזרחי המדינה. ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

    רקע: רב ניצב יעקב שבתאי, בן 56, נשוי ואב לשלוש בנות. נולד באשקלון ומתגורר כיום בכרכור, בן למשפחה שעלתה לישראל בשנות ה-50 מעיראק.

    עוד לפני שמלאו לו 18, גויס שבתאי כמפקד בסיס הפעלה במשמר האזרחי. שבתאי התגייס לצנחנים, שירת בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים והשתחרר כמ”פ בסיום שירותו ב-1987. בראשית שנות ה-90 התגייס לימ"מ ובשנת 1992 היה למפקד יחידת המסתערבים ברצועת עזה וממקימי היחידה. כמפקד ימ"ס עזה, במהלך התפרעויות באזור מחסום ארז ביולי 1994, נפצע מירי בעת שניסה לחלץ אזרח שנקלע לאזור. לאחר טיפול רפואי שב לפעילות ועל תפקודו באירוע עוטר בעיטור המופת של משטרת ישראל.

    בהמשך שירותו שימש כמפקד בית הספר ללוחמה בטרור של מג"ב, הקים את יחידת ברק – יחידה ללוחמה בפשיעה שפעלה במחוז ת"א ובשנת 2001 מונה למפקד מג"ב בגזרת בית לחם, שם נפצע במהלך התקלות עם מחבלים. בשנת 2002 מונה לקצין אג"מ מג"ב צפון, וכשנה לאחר מכן ניהל מרדף אחר חוליית מחבלים שחדרה ליישוב גדיש ורצחה את סייר הביטחון של מועצה אזורית גלבוע. במהלך הלחימה נפצע מירי ועל תפקודו באירוע עוטר בעיטור האומץ.

    בשנת 2005 עלה יעקב שבתאי על מדים הכחולים ומונה לתפקיד מפקד תחנת משטרת עירון. לאחר תפקיד זה שירת כמפקד ביחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה). בשנת 2010 מונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י ובשנת 2013 מונה לתפקיד מפקד מרחב שרון במחוז מרכז והועלה לדרגת תנ"צ. בתחילת 2016 קודם לדרגת ניצב ומונה לתפקיד מפקד משמר הגבול, תפקיד שבו כיהן כ-5 שנים עד בחירתו ומינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.



    1 תגובות

    מיין תגובות