- רדיו קול חי - -

גנץ: "המינויים הם ממלכתיים – לא שייכים לשר מסוים"

שר הביטחון, המשפטים והתקשורת בני גנץ התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למינויו של מפכ"ל המשטרה הקבוע: "אני מבקש לברך את ניצב קובי שבתאי על מינויו כמפכ"ל המשטרה, מינוי שאני תומך בו והחלטתי לקדם אותו. אני הייתי רוצה שנקדם את כל המינויים המקצועיים. יש 35 שגרירים, יש פרקליט ויש תפקידים רבים שלצערי מעוכבים. אני מוחה על ההיתממות הזו כאילו 'שר הביטחון עוצר את הדברים'".

"המשחק הפוליטי הזה לא במקום כשמדובר בעניינים ממלכתיים, ומינוי המפכ"ל הוא עניין כזה. מדינת ישראל זקוקה למפכ"ל קבוע, קובי שבתאי הוא אדם ראוי וטוב שהוא ממונה היום. המשטרה צריכה מפקד. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולברך גם את ניצב מוטי כהן, שבשנתיים האחרונות החזיק את המשטרה על כתפיו למרות כל הקשיים ועשה בסך עבודה טובה. כל אחד ממשרדי הממשלה – משרד הביטחון וצה"ל בוודאי יעשו את כל מה שנדרש ע"מ לאפשר לו להצליח בתפקידו, ואני מאחל לו הצלחה רבה".

גנץ הוסיף: "אני מבקש להדגיש, אין כזה דבר מינוי שלי כשר ביטחון או של שר אחר. פרקליט מדינה זה לא מינוי שלי, זה מינוי של מדינת ישראל וכך גם 35 שגרירים. ראוי שנקדם את כל המינויים המקצועיים שעל הפרק. הם שייכים למדינת ישראל".