נתניהו: "אנחנו במרוץ צמוד בין ההתפשטות לחיסונים; מאמין שננצח"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "אנחנו במרוץ צמוד בין ההתפשטות לחיסונים; מאמין שננצח"

    ראש הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה"

    נתניהו צילום: ערוץ הכנסת
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי המדינה מרוץ צמוד בן ההדבקה הגבוהה לבין מבצע החיסונים: "אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה".

    נתניהו: "אנחנו מביאים עוד חיסונים. אני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי ונודיע על כך בהתאם".

    בנוגע להסדר ההתיישבות הצעירה אמר רוה"מ: "אנחנו מנהלים כרגע דיון עם משרד הביטחון על ההתיישבות הצעירה, מדובר בעניין הומניטרי, אנשים שאין להם חשמל ומים. אני מאוד מקווה שנוכל להגיע להסכמה ביממה או שתיים הקרובות, כי צריך לפתור את זה, אין לזה הצדקה וזה גורם לסבל מיותר".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד משגריר ארצות הברית לישראל דיוויד פרידמן; "אנחנו נפרדים היום משגריר ארה"ב לישראל דיוויד פרידמן, אני חייב להגיד שבמהלך השנים פגשתי שגרירים רבים ממדינות רבות וגם מארה"ב, בת בריתנו הגדולה, אבל אני יכול להגיד שלא היה שגריר טוב מדיוויד פרידמן לביסוס הקשר העמוק בין ישראל לארה"ב, לתיקון עוולות שנוצרו במהלך השנים בדיפלומטיה העולמית ביחס לישראל וביסוס מעמדה של ירושלים כבירת ישראל, ולדברים רבים שחלק מהם עדיין לא סופרו".

    "אני לא יודע דיוויד, כשאתה מונית לשגריר, אם ידעת איזה חותם אתה תשאיר אחריך, אבל היום כולנו יודעים זאת. אנחנו יודעים שאתה פעלת רבות כדי להביא להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל שזה תיקון עוולה שקשה להבין אותה".

    "ולא רק שעשית זאת, פעלת במהירות להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, פעלת גם לכך שבדרכונים האמריקנים יהיה כתוב ירושלים – "ישראל".

    "מה יכול להיות יותר פשוט, מה יכול להיות יותר צודק מלתקן את העוול הזה. השטות הזאת תוקנה אחרי עשרות שנים על ידי פעולה נמרצת של הנשיא טראמפ בעידודך וביוזמתך, זה הדבר הראשון".

    "הדבר השני, אתה פעלת גם כן לעודד את ההכרה בריבונותנו ברמת הגולן, דבר שהוא גם כן כל כך טבעי ומתבקש: גם מבחינת הצדק וגם מבחינת הביטחון שלנו. אתה פעלת לתקן גם את הטעון תיקון הזה".

    "שלישית, אתה פעלת יחד עם מזכיר המדינה מייק פומפאו כדי לשנות את ההתייחסות לישובים ביהודה ושומרון, להבהיר ששהייתנו שם איננה נוגדת את החוק הבינ"ל ויתר על כן, אתה גם שינית את ההגדרה של שטחי יהודה ושומרון משטחים כבושים לשטחים שנויים במחלוקת וזו בדיוק ההגדרה המדויקת עד שהיא עוותה על ידי גורמים עוינים לישראל ועוינים לאמת".

    "מעבר לכך, אתה גם פעלת, כפי שעשינו באוניברסיטת אריאל, לכך שההסכמים המדעיים בין ישראל לארה"ב יחולו גם על הישובים מעבר לקו הירוק, וטוב שכך".

    "ועוד שני דברים גדולים מאוד; אתה היית נדבך מרכזי בתכנון וגיבוש תכנית טראמפ, שהיא התכנית הרצינית הראשונה להשגת שלום ריאלי בין ישראל לפלסטינים. מה שיש שם מעבר לביטחון, זה קודם כל הצורך בהכרה של הפלסטינים במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

    "היעדר הכרה זו, זהו שורש הסכסוך. זה מה שמקיים את הסכסוך הזה למעלה מ-100 שנים עוד לפני הקמתה של מדינת ישראל: שלילתם את הצהרת בלפור, שלילתם את תכנית החלוקה, שלילתם את כל אותם סממנים וצעדים שיכירו בזכותנו למדינת לאום משלנו למולדתנו ההיסטורית".

    ,פעלת מעבר לזה גם בכדי להרחיב את מעגל השלום ולבטל את הווטו הפלסטיני שנובע מההתכחשות למדינת ישראל, בעצם למוטט את הווטו הזה ולהתגבר עליו כדי שנוכל להגיע להסכמי שלום עם מדינות בעולם הערבי וארבעת הסכמי השלום שעשינו בארבעת החודשים האחרונים ואלה שיבואו גם אחריהם, הם תוצאה של מאמץ משותף שלנו, שלי, של הנשיא טראמפ, של הצוות המיומן בהובלת ג'ראד קושנר שכלל כמובן גם אותך, וגם את אריה שנמצא כאן, את ג'ייסון גרינבלט, אבי ברקוביץ' ואחרים".

    "מדובר בעשייה כבירה שטובה ליחסי ישראל וארה"ב, טובה לישראל וטובה לשלום. עבור כל אלה, דיוויד, תודה רבה".

    "עשינו היסטוריה גם עם ההתנגדות למאמציה של איראן להשיג נשק גרעיני. אלה הם שני כוחות מנוגדים ביסודם – כוחות השלום, המתינות והקידמה מול כוחות תוקפנות, רצח עם ועריצות".

    "אנחנו צריכים להיות בצד של הטובים ולהילחם ולהיאבק כל העת נגד כוחות הרשע. לא רק למען ישראל וארה"ב, אלא למען כל אלה החיים במזרח התיכון ומעבר לו שרוצים לראות עולם טוב יותר, עולם בטוח יותר, עולם חופשי מטרור, הטרור הגדול מכולם – טרור גרעיני".



    0 תגובות