3 ימים להשבעת ביידן: כוננות גבוהה ברחבי ארה"ב

    שלמה ריזל No Comments on 3 ימים להשבעת ביידן: כוננות גבוהה ברחבי ארה"ב

    ארה"ב נערכת להשבעת הנשיא הנכנס ביידן בכוננות ביטחונית גבוהה | טראמפ יהיה הנשיא ה-6 שלא ישתתף בהשבעת יורשו | בסביבת ביידן מכינים: תוכנית בזק למחיקת מורשת טראמפ – כל הפרטים

    ג'ו ביידן צילום: Gili Yaari / Flash 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארצות הברית נערכת להשבעתו של הנשיא החדש, ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס שיכנסו לתפקיד בעוד 3 ימים, ב-20 לינואר. 25,000 חיילים ואנשי כוחות הביטחון יאבטחו את השבעת הנשיא החדש.

    הכוננות הביטחונית הגבוהה נובעת כמובן מהחשש למהומות. הכוננות הועלתה בכל 50 המדינות של ארה"ב, כשה-FBI הזהיר מפני צעדות חמושות של תומכי טראמפ בכל המדינות.

    הנשיא היוצא טראמפ לא ישתתף בהשבעה, כפי שהודיע לאחרונה. הוא ימריא עם המטוס הנשיאותי אייר פורס 1 לאחוזתו בפלורידה ביום שלישי בלילה או ברביעי בבוקר וייתכן שבשדה התעופה ייתן הצהרה כלשהיא. קדמו לו רק 5 נשיאים בהיסטוריה האמריקנית שלא השתתפו בטקס ההשבעה.

    חמשת הנשיאים, על פי ויקיפדיה, הם: ג'ון אדמס, שלא השלים עם תוצאות הבחירות של 1800, לא נשאר בוושינגטון כדי לחזות בהשבעתו של תומאס ג'פרסון, יורשו. בשנת 1829, ג'ון קווינסי אדמס עזב אף הוא את העיר לפני השבעתו של אנדרו ג'קסון. בשנת 1869, אנדרו ג'ונסון ניהל בכעס ישיבת קבינט בזמן שיורשו, יוליסס גרנט, הושבע לתפקיד. וודרו וילסון לא השתתף בהשבעתו של וורן הרדינג ב-1921 (אם כי נסע איתו אל הקפיטול). ואילו ריצ'רד ניקסון עזב ב-1974 את הבירה עוד לפני שהתפטרותו נכנסה לתוקף, וכך החמיץ את השבעתו של מחליפו, ג'רלד פורד.

    בסביבת ביידן מכינים בינתיים תוכניות לשנות ולהפוך במהירות הבזק את פעולותיו של הנשיא טראמפ בשלל נושאים אסטרטגיים.

    בשעות שלאחר טקס ההשבעה צפוי ביידן להגיע לבית הלבן ואז יחל בהתקפת בזק של חתימות על צווים מנהליים שנועדו למחוק את מורשת טראמפ.

    בין הצווים יהיו: החזרת ארה"ב להסכם האקלים של פריז, ביטול האיסור על כניסה מוסלמים משבע מדינות בסיכון לארה"ב, חובת חבישת מסיכות בתוך נכסים פדרליים ובטיסות בין מדינות, פעילות לאזרוח 11,000,000 גנבי גבול שהסתננו לארה"ב (מה שצפוי להעניק למפלגה הדמוקרטית אוצר אנושי אדיר בבחירות הבאות ויכריע עבורה את הכף).



    0 תגובות