חולדאי הודיע: "אפתח את מוסדות התרבות", ועורר סערה

    איתי גדסי No Comments on חולדאי הודיע: "אפתח את מוסדות התרבות", ועורר סערה

    ראש עיריית תל אביב והמועמד בבחירות לכנסת רון חולדאי עורר סערה כאשר הודיע כי יפתח את מוסדות התרבות בעיר למתחסנים, בניגוד להחלטת הממשלה | לשכת שר הבריאות: "עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור"

    רון חולדאי צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי הודיע הבוקר (ראשון) כי בתחילת החודש הלועזי הבא, יפתח את מוסדות התרבות בעיר למתחסנים, בניגוד להחלטת הממשלה. "בתחילת פברואר אפתח את כל מוסדות התרבות בת"א-יפו לכל מי שקיבל שני חיסונים. לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום. אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים".

    בלשכת שר הבריאות הגיבו ותקפו בחריפות את ההודעה: "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התיעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד, וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".

    מנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר הגיב לדבריו חולדאי ומתח עליהם ביקורת אף הוא: "כאזרח אני המום מניסיון ההמרדה של ראש עיר בישראל, המתיימר להיות ראש ממשלה. אנשים שרוממות החוק בגרונם ובפועל הם מוכנים לדרוך עליו בשביל אמביציות פוליטיות. כמנהל תאטרון יש לי אחריות על ביטחונם, שלומם ובריאותם של הקהל שלי, עם כל הכבוד ל'דוקטור חולדאי' אני מעדיף לשמוע למומחים היושבים במשרד הבריאות ונושאים באחריות כוללת. לא אפתח את מוסד התרבות שלי כמענה לגחמה פוליטית של חולדאי ולא אשחק בחייהם של המנויים שלי כדי ליצור מצג פתטי של מחאה. התאטרון שלי ישאר סגור עד להחלטת הממשלה שאני מקווה שתהיה בקרוב. זו לא הצגה זה חיים".

    שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב גם להודעת חולדאי: "כפי שהודענו בשבוע שעבר, עולם התרבות עומד להיפתח ראשון במתווה "תרבות באחריות" והדרכון הירוק הכולל מתחסנים, מחלימים ונבדקים".

    "אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד".

    "כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ ואני שמח שכבר בתקופה הקרובה הוא יצא לפועל".

    "כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים. נמשיך לעסוק בעשיה, בהזרמה של מאות מיליוני שקלים למוסדות התרבות, בפתיחה אחראית ובטוחה שלהם. כל מי שרוצה להיות חלק מהתהליך באופן רציני מוזמן בשמחה", הודיע השר.



    0 תגובות