חטיבת האש של צה"ל מסכמת שנה

    קובי פינקלר No Comments on חטיבת האש של צה"ל מסכמת שנה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרחק מאור הזרקורים מנהלים בצה"ל את לוחמת האש הארטילרית, זו שמסייעת לכל גוף בצבא להכריע את המלחמה. "ירי של מאות פגזים מדוייקים בתוך פרק זמן קצר לעבר יעד אוייב נותן את האפשרות לכוחות לפעול בצורה מיטיבית ולהשמיד את האויב", אומר מפקד בכיר בחטיבת האש.

    אחת החטיבות היותר יוקרתיות בצבא היא חטיבה 215 שמסכמת עכשיו שנה ראשונה כחטיבת אש ארטילרית, תהליך שהסתכם בכניסת יחידת 'רוכב שמיים' לחטיבה.

    קצין בכיר בחיל התותחנים, מלח הארץ ממש, מספר לנו בראיון בלעדי שמעמדה ויכולותיה של החטיבה מעניקה לה סגירת מעגלי אש מהירה, כניסה לעומק, ומפתחת עצמאות מבצעית.

    מנתוני הצבא עולה כי החטיבה ביצעה השנה 142 ימי כוננות מבצעית של גדוד 402 בגבול הצפון (בשיא הכוננות מול חיזבללה), ירתה 50 פגזים ע"י גדוד 55 ובסה"כ 166 פגזים נורו ע"י החטיבה כולה לשטחי אויב רובם לאזור הצפוני.

    החטיבה ויכולותיה השתנו. פעם היה זה תותח 'הפרא' שירה את פגזי הרומח, תותחים ישנים של 155 הוחלפו בציוד מהיר, מדוייק וקטלני. "יכולה סוללה לשבת במרחק עשרות ק"מ ממטרת האויב, לשגר פגזים לעבר היעד, לפגוע ולהשמיד ואז להשיג הרתעה עד לכניסת הכוחות לשטח", אומר קצין בכיר.

    הוא יליד באר שבע, מתגורר באחד מקיבוצי הדרום, רואה לעיתים רחוקות את ארבעת ילדיו וקשוב לכל חייל ומפקד.
    "כשהכנסנו את 'רוכב שמים' ליחידה זה לא היה הכנסת עוד רחפן. זו משימת שינוי תפיסה וגם בתחום הזה אנחנו עולים מדרגה".

    ולאן הלאה? "כרגע אני בתפקיד לעוד שנה וחצי שנתיים. אח"כ הכל פתוח. גם אלוף פיקוד בהחלט זו אופציה".

    אתם עוד תשמעו על הקצין הזה שספר תנ"ך נמצא תדיר על שולחנו וממנו הוא שואב כח.



    0 תגובות