- רדיו קול חי - -

נתניהו: "מידי שעה מתקשר מנהיג מהעולם ומבקש את הסיוע שלנו"

מבצע החיסונים נמשך בכל הכוח. ראה"מ נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (חמישי) בקופת החולים 'מכבי' ברמלה בעת נתינת החיסון למחוסן ה-2 מיליון בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לישיבות שנערכו על הוצאת הדרכון הירוק ומימושו בהקדם, והבהיר, "גם כשאנחנו עושים את זה נצטרך להמשיך לעטות מסיכות ולשמור על הכללים כי הנגיף עדיין כאן, עדיין יהיה בקרב האוכלוסייה הצעירה וזו שלא התחסנה".

ראש הממשלה סקר את המצב העולמי במאבק בקורונה ואמר, "באירופה מדברים בכמה מדינות מרכזיות על סגרים לתוך מרץ ואפריל. לא אצלנו. אבל עדיין אנחנו צריכים לשמור על הכללים ולהוריד את התחלואה, נקצר את התקופה של המגבלות ככל שנוכל. נמשיך למיליון הבא, אנחנו בדרך".

ראש הממשלה סיפר כי "מידי שעה או שעתיים, אני מקבל טלפון ממנהיגי מדינות בעולם, חלקם מוכרים ומוכרות לכם והם מבקשים פשוט עזרה, מבקשים את הסיוע שלנו. ישראל הפכה להיות אלופת העולם בחיסונים אבל גם יש לנו ידידים טובים ואמרתי להם שאנחנו נעזור ככל שנוכל".

נתניהו רמז על עזרה למדינות קרובת ואף לרשות הפלסטינית, "אך קודם כל דואגים לאזרחים שלנו בלי יוצא מן הכלל בצורה שוויונית לגמרי. ככל שנוכל אנחנו גם מסייעים לאחרים כפי שנהגנו בהתחלה – בשיחות ושיתוף פעולה עם כל מי שאנחנו יכולים, לרבות השכנים שלנו".