חוקרים ממליצים לאור הצפי לעליה בעומס החולים: הארכת הסגר בשבוע

    צבי טסלר No Comments on חוקרים ממליצים לאור הצפי לעליה בעומס החולים: הארכת הסגר בשבוע

    חוקרים מהאוניברסיטה העברית המנטרים את מצב התחלואה בישראל, מעדכנים כי כעת נמשכת מגמת העלייה בתחלואה וטרם נצפית השפעה ישירה של החיסון על אוכלוסיות פגיעות. עם זאת ייתכן שהחלה מגמת התייצבות בתחלואה

    צילום: פלאש 90
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח חדש המתפרסם היום (חמישי) של חוקרי האוניברסיטה העברית המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל, מעדכנים כי טרם ניכרת השפעה מהותית של תהליך החיסון (כצפוי) יחד עם זאת מעריכים כי ישנו צפי לעלייה משמעותי בעומס בבתי החולים בימים הקרובים הקלה צפויה עד סוף החודש.

    מצב נוכחי: נמשכת מגמת העלייה בתחלואה וטרם נצפית השפעה ישירה של החיסון על אוכלוסיות פגיעות. ייתכן שהחלה מגמת התייצבות בתחלואה מגמה זו יחד עם חיסון האוכלוסייה צפויים להוביל להתחלת שיפור בתחלואה הקשה היומית במהלך שבוע הבא.

    בנוסף מזהירים כי קצב התמותה האיץ לאחרונה כאשר סיכויי התמותה עלו והזמן הממוצע לתמותה מאשפוז במצב קשה התקצר.

    המשמעות: מספרי החולים הקשים באשפוז צפויים להמשיך לעלות משמעותית בימים הקרובים, ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש. זמן השיא תלוי ביכולת לשמר את איכות הטיפול הנוכחית.

    החוקרים מבהירים כי לא ניתן בשלב זה לדעת בוודאות לגבי הצורך בהארכה משמעותית של הסגר או בצורך בחיזוקו.

    המלצות: המשך האצת מבצע החיסונים, זאת לאור ההערכות לעלייה משמעותית בעומס החולים הקשים בבתי החולים בימים הקרובים. הערכות להארכת הסגר הנוכחי לפחות בשבוע. המתנה להחלטה על הארכת הסגר עד ל-21.1, אז ניתן יהיה לוודא ירידה משמעותית בנדבקים מתוך אוכלוסיות שהתחסנו בימים הקרובים.



    0 תגובות