נדחתה עתירת משפחת סנדק להפסקת החקירה ע"י המשטרה

    ישראל רובין No Comments on נדחתה עתירת משפחת סנדק להפסקת החקירה ע"י המשטרה

    בג"צ דחה את העתירה בה ביקשה משפחת סנדק כי בימ"ש יורה למשטרה שלא לעסוק בחקירת הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, אלא להשאיר את החקירה בידי מח"ש בלבד, וזאת בשל ניגוד עניינים של השוטרים

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה להפסקת חקירת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל על ידי המשטרה וקבע כי הסמכות לערוך את חלק מהחקירה בנושא, הנוגעת לאזרחים נתונה בידי המשטרה.

    בג"צ התיר למשטרה להמשיך את מעורבותה בחקירה באמצעות צוות משותף של שוטרים מימ"ר ת"א יחד עם אנשי מח"ש.

    העותרים, משפחת סנדק באמצעות ארגון חוננו, טענו כי הסמכות לערוך את החקירה מצויה בידי המחלקה לחקירות שוטרים. זאת, לדבריהם, על פי הוראת סעיף 49ט לפקודת המשטרה, שקובע כי במקרה בו שוטר ואזרח חשודים גם יחד בביצוע עבירה, בסמכות המחלקה לחקור גם את האזרח.

    השופט עמית קבע כי סמכות מח"ש לחקור שוטר שביצע עבירה עם אחר, חלה במקום בו מדובר בשותפות לעבירה, כאשר האזרח והשוטר שותפים לאותה עבירה ולא כאשר הם חשודים בעבירות שונות.

    בפסק הדין ברך השופט עמית על הקמת צוות החקירה המשותף למשטרה ולמח"ש בפרשה: "טוב עשה המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) שהורה על הקמת צוות חקירה משותף הן למשטרה והן למח"ש ואין אפוא מקום להתערבות בית משפט זה בהחלטה".

    עו"ד מנשה יאדו שייצג את המשפחה בבג"צ הגיב לפסק הדין: "נהרג כאן ילד, אין חולק שבהריגתו היו מעורבים שוטרים. כל מה שאנו מבקשים זו חקירה ללא משוא פנים, שלא תזוהם, לצערנו בג"צ לא נתן לנו את הסעד הזה".

    "כל ילד מבין, שהמשטרה אינה צריכה לחקור את עצמה, זה ניגוד עניינים, והחקירה לא יכולה להיות לא אמיתית ולא צודקת".

    "אזרחי ישראל והמשפחה ראויים לרשויות חקירה שיביאו להם חקר אמת, ולא חקירות ראווה, שהפגמים בהם רבים מהסדרים, אנו נמשיך לפעול שהתשובות על דמו של אהוביה סנדק ז"ל ינתנו, גם למשפחה וגם למיליוני אזרחי ישראל שמודאגים מהתנהלות הרשויות בתיק זה".



    0 תגובות