פרופ' סגל: "בערים שישנם אחוז גבוה של חיסונים – אחוז המאושפזים ירד"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' סגל: "בערים שישנם אחוז גבוה של חיסונים – אחוז המאושפזים ירד"

    פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מסביר מדוע ישנה עלייה דרמטית בתחלואה ואת השפעות החיסונים כבר עכשיו בשטח. והאם ישנה סיבה לאופטימיות?

    צילום: פלאש 90
    11:45
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on השמועה שגרמה לבהלה – וההבהרה של הצדיק הגר"ד קוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרופסור ערן סגל מ'מכון ויצמן' התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן הסביר על גרף החולים שעלה מאוד לאחרונה והסביר כי "שאנחנו עושים סגר לוקח לראות את התוצאות לאחר שבועיים", עם זאת שידר אופטימיות, "בתוספת החיסונים, אפשר כעת לומר שאנחנו רואים את מקדמי ההדבקה בכל המגזרים במגמת ירידה. החולים בבתי החולים שברו שיאים אבל זה מתחיל להתייצב".

    על פי הנתונים, החיסונים כבר משפיעים ורואים זאת בשטח, "אנחנו כבר רואים את ההשפעה של החיסונים באופן דיפרנציאלי, רואים בערים שיש אחוז גבוה יותר של מחוסנים, רואים פחות אשפוזים. כעת גם יוצאים נתונים של קופות החולים ואכן ישנה ירידה".

    פרופ' סגל מסביר את ההשפעה הדרמטית של הנגיף הבריטי והשוני בזן האפריקני, "בנתוני התחלואה הזן הבריטי משפיע חזק על התחלואה. זאת הסיבה העיקרית שבגללה היה צריך להדק את הסגר ואף להאריך אותו בעוד שבוע. יש הרבה זנים אבל הייחודי שהוא מדביקים בקצב גבוה יותר וזה יכול לגרום ליותר תמותה ותחלואה. זה מגיע ליותר אנשים וגורם לתחלואה והיה צורך לבלום אותו. יש חשש על הזן הדרום אפריקני שהחיסונים ישפיעו עליו פחות אבל עדיין לא יודעים".

    על הציבור החרדי אומר פרופ' סגל: "אחרי הגל השני הייתה ירידה דרמטית בתחלואה בציבור החרדי. אבל אחת הסיבות המרכזיות לעלייה החדה זה הזן הבריטי, והוא נמצא הרבה יותר עד כ-50% מהמאומתים הם נשאים של הזן הבריטי. אם אחד מבני הבית נדבקו עכשיו מכירים בתי אב שלמים כולם נדבקים".

     



    0 תגובות