- רדיו קול חי - -

דרמה במהלך המשפט על מות אהוביה סנדק ז"ל: השופט הצהיר כי יכנס לעובי החקירה

בית המשפט השלום בירושלים קיים היום (ריבעי) דיון בבקשת משפחת סנדק למנות שופט חוקר לחקירת פרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל. כבר במהלך הדיון הודיע השופט אליעד וינשל כי רואה את עצמו כשופט החוקר בתיק.

"רואה עצמי כשופט שיחקור את נסיבות מותו של הנער, בסיום הדיון אקח את כל חומרי החקירה לעיוני", הודיע השוט וינשל.

עו"ד אריאל עטרי אשר מייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו טען בדיון: "מח"ש החליטה שלא לחקור את השוטרים באותו הלילה, מטעם זה ומטעמים נוספים מח"ש לא יכולה להישאר היחידה שתחקור כאן".

בדיון נחשף, כי מספר בכירים בפרקליטות מעורבים בתיק ביניהם המשנים לפרקליט המדינה עו"ד מומי למברגר ועו"ד נורית ליטמן. "העובדה כי משרד המשפטים מאפשר למשטרה לקבל את כל החומרים שמח"ש אוספים, מצביעה על כשל חמור, ומדירה שינה מעינינו", הוסיף עו"ד עטרי בדיון.

עוד טען עו"ד עטרי: "למדים אנחנו מדברי הפרקליטות כי כבר באותו יום בדוחות הפעולה של השוטרים נכתב שהיה מגע בין הרכבים. הפרוש שכבר שעות לאחר האירוע למח"ש היה ידוע שיש שוטרים שמעשה שלהם גרם למוות. אנו למדים עוד שגם הנערים עוד באותו היום אמרו כי השוטרים פגעו בהם והרגו את הנער. באותו יום ראש מח"ש מחליטה שלא לחקור את השוטרים – לא עוצרים, לא חוקרים, לא מונעים תאום עדויות, לא מונעים שיבוש, בניגוד להתנהלות מול אזרחים במקרים דומים, השוטרים הגיעו למשרדי מח"ש ושלחו אותם הביתה. אני אומר בסוגרים- להמשיך ולתאם עדויות".

"במקביל משרד המשפטים – מחליט להכניס את המשטרה גם לחקירה, מכאן חקירת מח"ש נחשפת למשטרה. והחטא הקדמון של לפני הקמת מח"ש – חקירת שוטרים בידי שוטרים חוזרת. החקירה זוהמה".

"לנערים שהתגלגלו יחסו המתה בקלות דעת, זה מה שקורה ששוטרים מעורבים בחקירה. הקורבן הופך לנאשם, זה הפחד הגדול ביותר שיש לנו. לכן נבקש את כניסתו של אדוני השופט לחקירה, לאדוני הסמכות", הוסיף עטרי.

הפרקליטות ביקשה לנהל חלק מהדיון במעמד צד אחד (ללא משפחת הנער ועורך דינה) אם בית המשפט רוצה להתייחס לחומרים.

בתום הדיון הודיע השופט וינשל כי הוא לוקח את כל תיק החקירה, ויעיין בדברים.