האם טראמפ הסית לאלימות? שלמה ריזל יצא לבדוק וחזר מופתע | האזינו

    שלמה ריזל 3 Comment on האם טראמפ הסית לאלימות? שלמה ריזל יצא לבדוק וחזר מופתע | האזינו

    בעוד תקשורת המיינסטרים תוקפת את טראמפ על שהסית את תומכיו לאלימות, עורך חדשות החוץ שלנו שלמה ריזל צפה בקטעים הרלוונטיים, האזין להקלטות וחוזר עם תשובה מפתיעה | האזינו ל'יומן החוץ' ששודר אמש (שלישי) עם הקולות מהשטח והעובדות שלא תשמעו במקום אחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קולות ההמון שעלה בשבוע שעבר על גבעת הקיפטול בוושינגטון היו האות לסיום שלטונו של נשיא ארה"ב ה-45, דולנד ג'יי טראמפ.

    אלפי בני אדם עלו על הגבעה ולראשונה בהיסטוריה האמריקאית הצליחו להיכנס לתוככי גבעת הקפיטול השמורה מאוד ולהפסיק באמצע את ישיבת הקונגרס המיוחדת שנועדה לדון בזהותו של המנצח בבחירות.

    אם עד לאותו רגע, וכפי שהסברנו לכם בהרחבה בשבועות הקרובים, קיוו במחנה טראמפ כי הדיון החשוב הזה יעזור להם לדחות את בחירתו של ביידן, הרי שאחרי ההפגנה הסוערת, הפור נפל וסגן הנשיא פנס דחה את כלל העתירות ומיהר לקבוע את זהותו של ג'ו ביידן כנשיא ה-46 בארצות הברית.

    זו היתה הפתעה כואבת עבור טראמפ שגילה שסגנו ויד ימינו בגד בו רק בגלל הפגנה שיצאה משליטה מבלי להתייחס בכלל לזיופים, להוכחות עליהן ולעדויות הרבות תחת שבועה הקשורות אליהן. הנה כאן, יומיים לפני כן בעצרת בחירות במדינת ג'ורג'יה לקראת הבחירות החשובות לסנאט שבהן ניגפו הרפובליקנים והפסידו את הרוב הזעום אך החשוב מאוד שלהם בסנאט, נשמע פנס אומר לקול תשואות ההמונים כי כל העדויות וההתנגדויות יישמעו – "יהיה לנו את היום שלנו בקונגרס" הבטיח. הבטיח ולא קיים.

    יומיים לאחר מכן כאמור, בגלל הבהלה שלו, ביידן מוכרז, כמנצח הסופי בבחירות.

    האלימות של חלק מתומכי טראמפ הפכה מיד להרעשה כבדה נגדו ונגד הרפובליקנים כולם. 74 מיליון האנשים שבחרו בו הפכו בין לילה לאלימים, מסיתים, מחרחרי מלחמה ומפלגים.

    ואכן, אלימות היא דבר נורא, וחלק זעום מהמפגינים בשבוע שעבר התנהגו באלימות תוך שהם תוקפים שוטרים ושוברים מכל הבא ליד, אבל התקשורת האמריקאית הצבועה, כמו גם הרשתות החברתיות שמיהרו לחסום את חשבונו של טראמפ באשמת הסתה כביכול, בה בשעה שחשבונו של מנהיג איראן חמינאי ממשיך לקרוא במפורש להשמדת ישראל, וכמו גם הדמוקרטים, התעלמו מהעובדה שרק לפני חצי שנה תומכיהם השתוללו ברחובות ותקפו ללא רחם את הדמוקרטיה האמריקאית.

    במשך ימים ארוכים הם פגעו בחפים מפשע, בזזו חנויות, שרפו בתים וכלי רכב ופגעו בסמלים הסיטוריים של ארצות הברית, סמלים של הדמוקרטיה הגדולה בעולם. אבל אז, אז ניתנה להם הרשות להכות. התקשורת הסיתה אותם ותמכה בהם במטרה לפגוע בטראמפ.

    אבל כיוון שהיו טענות להסתה מצידו של טראמפ נברנו בארכיון וחיפשנו מה אמר טראמפ בעצרת של מאות אלפי תומכיו שקדמה לצעדה לעבר הקפיטול. אולי באמת הוא הסית בה והתקשורת צודקת כשהיא תוקפת אותו. ובכן, בעוד התקשורת תוקפת אותו באכזריות על כך שהסית ואמר לאנשים להתנפל על הקפיטול, זה בדיוק מה שאמר: "אני יודע שכולכם כאן תצעדו בקרוב לעבר בניין הקפיטול. כדי להשמיע את קולכם בצורה שקטה ופטריוטית". כן כן, אז מסתבר שבארה"ב יש מי שאסור לו לבקש להפגין בצורה שקטה ופטריוטית. כי הזכות להפגין ולחופש הביטוי הדמוקרטי שמורה רק לצד אחד, אתם כבר יודעים איזה.

    ואתם יודעים מה יותר מכעיס? הנה הסרטה ששיחרר טראמפ לתומכיו, תוך כדי שהם נמצאים בגבעת הקפיטול ללכת הביתה בשלום. העובדה שבכל זאת אמר שהוא מבין לליבם אל מול גניבת הבחירות, גרמה לרשתות החברתיות הליברליות כביכול לחסום אותו לצמיתות בעוון שקרים, כאילו היו בולשביקים רוסיים סותמי פיות בשנות השלושים האיומות, או אנשי הממשל הסיני הקומוניסטי שאינו מרשה לבקר אותו בשנת 2021.

    לפני שנשמע את דבריו הנה הציטוט שלהם "ניצחנו בבחירות ברוב מוחץ וכולם יודעים את זה, במיוחד הצד השני, אבל אתם צריכים להתפנות עכשיו. אנחנו חייבים לעשות שלום, עלינו לקבל עלינו חוק וסדר ולכבד את אנשי החוק הנפלאים. אנחנו לא רוצים שאף אחד ייפגע".

    מדהים ומעציב לראות שבארצות הברית הגדולה, אין חוק שווה לכולם. כאשר מדובר בהתפרעויות של אנרכיסטים מהשמאל, הם מוגדרים בתקשורת כלוחמי חופש, כאשר מדובר במעשים של רפובליקנים הם מוכרזים כאויבי העם וכלוחמי הדמוקרטיה. נאום של טראמפ בפני תומכיו יקרא הסתה וליבוי יצרים, ואילו נאום של יריביו יקרא נאום ממלכתי ומאופק.

    הנה עוד קטע מסרטון של טראמפ שבו הוא מגנה לחלוטין את מי שהתסער על גבעת הקפיטול. לדבריו "אני רוצה לפתוח בהתייחסות למתקפה המרושעת על גבעת הקפיטול. כמו כל האמריקאים אני זועם על האלימות ועל התוהו ובוהו. הוריתי מיד לפרוס את המשמר הלאומי ואת כוחות האכיפה הפדרליים כדי להגן על הבניין ולגרש את הפולשים. אמריקה היא, וחייבת להיות אומה של חוק וסדר".

    טראמפ לא הסתפק בכל ודיבר בצורה חריפה ביותר כשאמר: המפגינים שחדרו לקיפטול טימאו את מקום מושבה של הדמוקרטיה האמריקאית. כל אלה שביצעיו מעשי אלימות והרס – אתם לא מייצגים את אמריקה".

    הדברים שאמר טראמפ חריפים ביותר אבל רובכם בטח לא שמעתם עליהם. כי לתקשורת המיינסטרים הצבועה בארה"ב וכאן בישראל היה נוח לא להתייחס אליה או להבליע אותה בתוך שטף הידיעות על ההסתה של טראמפ ועל האלימות של תומכיו. כי רק כך מייצרים תודעה ועורכים שטיפת מוח להמונים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      חשוב מאד שתתקן נסוח הפסקה השניה כך "אלפי בני אדם עלו לגבעת הקפיטול ולראשונה בהיסטוריה האמריקאית חלק מהם פרצו לתוככי בנין הסנאט השמור מאד והפסיקו באמצע את ישיבת הקונגרס המיוחדת שנועדה לדון בתוצאות הבחירות ואולי להכריז על זהותו של המנצח בבחירות".
      כי לעניות דעתי העליה והכניסה לאזור גבעת הקפיטול היתה חוקית ולא נאסרה, בהיותה הפגנה דמוקרטית חוקית. רק פריצת הגדרות והפריצה לתוך הבנין היתה בלתי חוקית.

    2. 2

      כול הכבוד לפחות אחד אומר את האמת פנס קטן חשיכה

    3. 1

      נו אז? כאגיל, הימין יפסיד, אבל ידע להסביר נהדר איך הפסיד. להשיב מלחמה שערה, לא יודעים.
      יכלת לנבא את זה, כשהשמאל חזר שוב ושוב על השקר לפיו טראמפ אמר שיש, בין הניאו נאצים, "very fine people". כולם מצטטים את זה, ו"משום מה" לא מכירים את ההמשך, בו הוא אומר ש"את הניאו נאצים אני מגנה ללא עוררין".
      מה חשבתם? שהשמאל, לא ישתכלל עם דיקטאטורה שלו בשידור הציבורי והפרטי? ששיטות הכוחניות שלו לא יחריפו?
      כמו ילד תמים שנכנס לקרב עם תן, ונקרע לגזרים ומילותיו האחרונות, "זה לא פייר"…