- רדיו קול חי - -

ביה"ד לעבודה קבע: ההסתדרות הלאומית תייצג את עובדי דור אלון

בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (שלישי) באופן מפורש וסופי כי ההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי דור אלון.

בפסק דינו קבע בית הדין הארצי לעבודה על ידי מותב בראשותו של סגן הנשיאה כב' השופט איטח כי ההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי דור אלון וכי ההסתדרות הלאומית הוכיחה כי לא נפל פגם בהצטרפותם של העובדים לשורותיה משעה שחלוקת המוצר הממותג (מטען נייד) לא היווה גורם משפיע על הצטרפותם של העובדים.

בית הדין הארצי לעבודה דחה את טענותיה של דור אלון באשר לראיות שצורפו על ידה וקבע כי אינם רלוונטיים ולא ניתן להסיק מהם דבר.

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי מועדון הצרכנות של ההסתדרות הלאומית הוא לגיטימי ואין כל פגם בחלוקת כרטיס החבר של מועדון "שווה".

בית הדין הארצי לעבודה דחה את בקשתה של דור אלון לקבוע שורת כללים של מותר ואסור לגבי ארגוני עובדים בהתארגנות ראשונית והבהיר כי ניסיון לקבוע כללים וגבולות במנותק מהקשר עובדתי קונקרטי אינו מתקבל. מעבר לעובדה שזה עלול להיות בלתי אפשרי, עלול להיות הדבר למכשול יותר מאשר לתועלת.

בית הדין הארצי לעבודה דחה את טענתה של דור אלון כי יש לקבוע סביבה סטרילית בעת התארגנות ראשונית והבהיר כי אין אפשרות פרקטית לעשות כן. עוד הובהר כי אין צורך להתחקות אחר מניעיו של העובד להצטרף לארגון העובדים.

בית הדין הארצי לעבודה המליץ לארגוני העובדים להימנע מחלוקת מוצרי מיתוג אולם קבע כי ככל שארגון עובדים יעשה כן, הרי שהדבר אפשרי בכפוף להוכחה כי לא היה בחלוקת המוצרים הממותגים בכדי לפגוע ברצון העובד להצטרף לארגון העובדים.

איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס, הסתדרות לאומית: "הצדק של עובדי דור אלון יצא היום לאור באופן סופי ומוחלט. אנו מברכים על החלטת בית הדין הארצי אשר דחה את ערעור דור אלון, אשרר את היציגות וקבע כי לא נפל פסול בפעילותה של ההסתדרות הלאומית במהלך ההתארגנות. נקווה כי כעת תפנה הנהלת החברה את משאביה לניהול מו"מ אפקטיבי ובתום לב לטובת עובדיה במקום התנגחויות מיותרות בבתי הדין לעבודה".

טל זגורי, יו"ר ועד העובדים: "בשם כל העובדים ו-ועד העובדים אני מברך על ההחלטה! רוב מוחלט של עובדי דור אלון בחר בוועד העובדים ובהסתדרות הלאומית. אני מקווה כי נצא לדרך חדשה של שיח מכבד, המשך הצלחת החברה והישגים לעובדים".

בהליך ייצגו עו"ד בטי מצר-לוי, עו"ד רוית קרן רוזין ממשרד עו"ד בטי מצר לוי ורוית קרן-רוזין וכן עו"ד רן קונפינו מנהל המחלקה המשפטית בהסתדרות הלאומית. ההליך לווה ע"י מנהל חטיבת הגיוס בהסתדרות הלאומית, מר חי לופטון.