מנהל 'אור ישראל': "נדרוש בדיקות 'סופיה' כדי לשלול חשד למאומתים"

    אסתי פלד No Comments on מנהל 'אור ישראל': "נדרוש בדיקות 'סופיה' כדי לשלול חשד למאומתים"

    מנהל ישיבת אור ישראל בראיון לקול חי על מתווה הקפסולות בישיבה: "בכוונתנו לדרוש ביצוע בדיקות מהירות במכשיר 'סופיה' בכניסה לישיבות כדי לשלול חשד למאומתים בתוך הישיבה"

    ישיבת אור ישראל צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל ישיבת אור ישראל בפתח תקווה, הרב שמואל טירר מספר על מתווה הקפסולות בישיבה: "אפשר להגיד שהשטייגען בבית מדרש בעיצומו. מתוך כ-350 בחורים שנמצאים ברישומים של הישיבה, למעלה מ-300 נמצאים בישיבה ולומדים בקפסולה ממוזגת גדולה בבית מדרש. סדר החיים של הבחורים בישיבה נשמר כרגיל. יש להם 7000 מטר בתוך המתחם שהם מסתובבים בתוכו".

    "כמובן שהם לא יכולים לצאת מהמתחם אבל חוץ מזה ההתנהלות רגילה", מספר טירר "הם אוכלים בחדר אוכל אחד וישנים בפנימיות".

    טירר מספר על ההדבקה שהייתה בישיבה בקפסולה אחת, שגם לאחריה הישיבה המשיכה לקיים את המתווה בשאר הקפסולות, בהצלחה מרובה: "כל הישיבה למעט ועד אחד יצאו לחופשה בחנוכה, ביקשנו מכל בחור לעשות בדיקת קורונה לפני שהוא חוזר מהישיבה, וכשחזרו לישיבה שמנו כל קבוצה של 30 בחורים בקפסולה ועשינו עוד בדיקה – לכל הישיבה. אחרי חמישה ימים הבאנו גם בדיקה פרטית כדי לבדוק עוד פעם. כל קפסולה שהייתה נקייה התמזגה ועברה לבית מדרש. הייתה קפסולה אחת של ועד רביעי ששם התגלה חולה קורונה וכולם נכנסו לבידוד ומשם התפשט לעוד בחורים אבל זה נעצר והתפשט רק בתוך אותה הקפסולה".

    לדברי טירר: "אני מעריך שלקראת תחילת זמן קיץ, עולם הישיבות יחזור לשגרה, גם בגלל החיסונים. כל הכבוד לבחורים שמסרו נפש בכניסה לקפסולות כדי ללמוד תורה במסירות נפש. בכוונתנו לדרוש ביצוע בדיקות מהירות במכשיר 'סופיה' בכניסה לישיבות כדי לשלול חשד למאומתים בתוך הישיבה".



    0 תגובות