המתנדבים החרדים עותרים לבג"ץ: "לא נוכל לסייע לחולים בפסח"

    ישראל רובין 1 Comment on המתנדבים החרדים עותרים לבג"ץ: "לא נוכל לסייע לחולים בפסח"

    ברקע הפסיקה השערורייתית של בג"ץ אמש, לפיה ניתן יהיה להכניס חמץ לבתי חולים בפסח, עותרים לבג"ץ מספר ארגוני חסד חרדים, בראשם ארגון "ורפא ירפא" בבקשה לשנות את ההחלטה: "מדובר במכה קשה. הפסיקה הזו תעצור את כל הפעילות שלנו. המתנדבים החרדים לא יוכלו להכנס לבתי החולים בחג והחולים לא יקבלו את המצרכים להם הם זקוקים"

    בית המשפט העליון
    בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע פסיקת בג"ץ, שדחה אתמול (ראשון) את בקשת הרבנות הראשית לקיים דיון נוסף וקבע באופן שערורייתי כי ניתן להכניס לבתי החולים חמץ בעיצומו של חג הפסח, ארגוני החסד החרדים, המספקים לחולים ובני משפחותיהם את צורכי החג בכל השנה ובימי הפסח מתכוונים להגיש לבג"ץ בקשה לדיון נוסף, בטענה כי לא התחשב בפסיקתו בעובדה שהכנסת החמץ לבתי החולים בחג, תמנע את כניסתם של מתנדבי ארגוני החסד החרדים לבתי החולים ובכך תיעצר אספקת צורכי החג לחולים שומרי המצוות ובני משפותיהם השוהים עמם בימי האשפוז.

    בראש רשימת הארגונים שיעתרו לבג"ץ בבקשה לדיון נוסף, עומד ארגון החסד הרפואי "ורפא ירפא", שיחד עם ארגונים רבים אחרים, מספקים לחולים שומרי המצוות ושאינם את המצות, מנות ה'סדר', ומצרכים שונים כשרים לפסח בימי החג. אותם ארגונים מספקים לאותם חולים אף מצרכים רבים נוספים. ללא פועלם של אותם ארגונים לא יזכו אותם חולים שומרי מצוות לקיים את חג הפסח כהלכתו במהלך אשפוזם.

    נשיא ארגון "ורפא ירפא", סגן מ"מ ראש עיריית ירושלים לשעבר ויו"ר 'התנועה למען ירושלים', הרב חיים מילר אומר בשיחה עם 'קול חי' כי פסיקת הבג"ץ תביא לפגיעה קשה בחולים שומרי המצוות ואף אלו שאינם ותפגע בהם אנושות.

    "התחלנו בארגון לקיים את הישיבות הקבועות כמידי שנה, להתחיל להתארגן לחג ואז אנחנו שואלים את עצמנו, 'מה עושים'? זה נורא ואיום. מדובר במכה קשה. הפסיקה הזו תעצור את כל הפעילות שלנו. המתנדבים החרדים לא יוכלו להכנס לבתי החולים בחג כשיש שם חמץ. מדובר בפגיעה אנושה בחולים שומרי המצוות שלא יקבלו את המצרכים להם הם זקוקים".

    "אנחנו מספקים את צרכי הסדר לחולים. ביניהם קשישים, גלמודים ובודדים. אנחנו מספקים להם מצות, הגדות, צלחת ליל הסדר, וגם בכל ימי חול המועד. אפילו מצרכים כמו שקדים, אגוזים, עוגות כשרות לפסח ושקיות תה", מספר נשיא הארגון. 

    הרב חיים מילר

    "מדינת ישראל שמתיימרת להיות מדינת היהודים תפגע קשות בחולים שומרי המצוות ואף אלו שאינם. צריך להבין שאילולא פעילותם של ארגוני החסד, החולים לא יראו מצות מליל הסדר וכל ימי חג הפסח", מזדעזע הרב מילר בשיחה עם 'קול חי'.

    הרב מילר מסביר כי "אדם חרדי לא יכול להכנס למקום בו יש אוכלים חמץ בפרהסיה. בנוסף, כפי שטענו ברבנות הראשית – החולים החרדים עשויים להימנע מלהתאשפז בבתי חולים בימי חג הפסח".

    "אנחנו נגיש לבג"ץ בקשה לקיים דיון נוסף, בתקווה שניפול על אוזניים קשובות", מסיים נשיא הארגון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האוזניים מזמן ערלות. מבחינת הבג"ץ תיתן לחולים "ברית החדשה" (נוצרי זה "מודרני")
      במקום לחלק מצה ואוכל כשר בפסח. העיקר לא יהדות. העיקר לא "כפייה דתית"
      שלא יזכרו בטעות שהם יהודים וגם הם חייבים במצוות..