אוחנה למשנה ליועמ"ש: עומד על החלטתי שלא לחסן אסירים

    ישראל רובין No Comments on אוחנה למשנה ליועמ"ש: עומד על החלטתי שלא לחסן אסירים

    השר לביטחון פנים השיב לפניית המשנה ליועמ"ש שטענה כי ההחלטה שלא לחסן אסירים בשלב זה אינה חוקית | אוחנה השיב כי הוא עומד על החלטתו וכי אם המשנה ליועמ"ש מעוניינת לקדם מדיניות משלה, עליה להתמודד בבחירות

    השר אמיר אוחנה צילום: פלאש 90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה השיב הערב (מוצ"ש) למכתבה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי בנוגע לחיסון אסירים בבתי הסוהר, והבהיר כי הוא עומד על החלטתו שלא לחסן בשלב זה אסירים בבתי הסוהר בחיסון נגד קורונה.

    כזכור, השר לביטחון פנים הורה לאחרונה שלא לחסן בשלב זה את אוכלוסיית העצורים והאסירים, לרבות אלו הנמנים עם קבוצת הסיכון, זאת "בשים לב לכך שמדובר במשאב לאומי מוגבל, ובהתחשב בהתקדמות החיסונים בציבור הנורמטיבי הכללי".

    על רקע החלטה זו, פנתה ביום שישי האחרון המשנה ליועמ"ש במכתב לשר אוחנה בה היא טוענת כי החלטה זו של השר אינה יכולה לעמוד משום שאינה מתיישבת עם דרישות הדין, המעניק לאסירים כל זכות שיש לכל אזרח אחר ולא מעניש אותם לבד מעונש הכליאה.

    "זכותם של אסירים ועצורים לקבלת טיפול רפואי מעוגנת בחוק ובפסיקה, ובהתאם לכך – על שירות בתי הסוהר לספק להם שירות רפואי באופן שיבטיח כי זכות זו לא תיפגע כתוצאה מכליאתם. אין בחקיקה כל מקור סמכות המאפשר לפגוע בזכות זו בהנחיה המנוגדת למתווה משרד הבריאות בנושא זה", כתבה עו"ד מררי.

    הערב (מוצ"ש) השיב השר אוחנה לפנייתה של המשנה ליועמ"ש בו הוא מודיע כי הוא עומד על החלטתו שלא לחסן את אוכלוסיית האסירים בשלב זה: "הואיל והאחריות על כלל הגופים הכפופים למשרד הבט"פ מונחת על כתפיי, ואת
    הדין וחשבון לציבור אתן אני, ולא אתם – החלטתי תעמוד בעינה", כתב אוחנה והוסיף: "למותר לציין כי אהיה מוכן לגבות את עמדתי זו מול כל פורום שהוא, ציבורי או משפטי".

    אוחנה אף 'עקץ' את עו"ד מררי והייעוץ המשפטי לממשלה על הבעת העמדה, הפוליטית לטעמו, וכתב כי אם הם מעוניינים לקדם מדיניות משלהם ברשות המבצעת, עליהם להתמודד בבחירות: "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד יום 21.2.4 להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת ה-24 ,ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן".

    במכתב ששיגר, מנכ"ל ארגון זכויות האדם בצלמו, שי גליק לשר אוחנה, לנציב השב"ס וליועמ"ש ציין גליק שהוא מחזק את ידי השר. לדבריו "מדובר בהחלטה מסורה וערכית. החוק מחייב לדאוג לזכויות האסירים בהתאם לזכויות שאר האזרחים ולא מעבר".

    מנכ"ל בצלמו שי גליק מסר: "אותו יועץ משפטי שכבר שלש שנים. מסרב לענות לפניית מאות משפחות שכולות שידאג לזכויות האדם שלהם. דואג שוב ושוב לזכויות מחבלים. אותו יועץ משפטי שכבר שנים מסרב להעניק מעמד של נפגעי עבירה למשפחות שכולות דואג שוב ושוב למשפחות מחבלים".



    0 תגובות